hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dårlig imunforsvar?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Dårlig imunforsvar?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  22:15:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skriver dette i litt fortvilelse...
Har vært syk med influensa 3 ganger i løpet av 1 1/2 måned nå, og det synes jeg er litt vel drøyt
På legekontoret avfeier de dette, og sier bare at "mange er syke nå for tiden", men jeg fikk faktisk bestille meg time da, selv om det virket som de ikke syntes det var noe vits..

Jeg er egentlig ikke noe hypokonder, men jeg er rimelig lei av å være så mye syk!! Prøver å gjøre alt for å ikke bli syk- spiser variert (tar til og med vitaminer og tran), trener, kler meg godt osv.

Er det noen her som er plaget med det samme, og som vet hva som kan være galt med meg? Noe jeg kan tipse legen om, prøver og lignende som jeg kan ta? Jeg er lei av leger som gjør en dårlig jobb, så vil gjerne komme godt forberedt til timen!

Hege

carambee

Skrevet - 21/02/2006 :  22:32:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Du kan jo ha vært uheldig da.
Man bør jo passe på å ikke overdrive sunnheten. Du ser jo på alle langrennsløperne i OL nå, de er superforsiktige for å unngå å bli syke. Hva skjer? Jo mange blir nettopp det...

Ikke for å skremme eller anta noe som helst om deg... men det finnes jo noen sykdommer som svekker immunforsvaret og kan utarte seg som influensa og lungebetennelse (HIV)... Testa deg for alt sånt? Ser du har kjæreste, så jeg var kanskje litt drøy nå da... Vil nesten ikke skrive det, men du spurte,jeg svarte....

uff, alle sykdommer jeg kommer på er bare sånne ille ting.. Er jo en del som kan gi dårlig immunforsvar..

Et annet tips er å gå inn på trygdeetaten.no å bytte fastlege... Kan jo være en annen lege er litt mer "kreativ" når han skal stille diagnose og ikke bare avfeier deg.

Hva med andre du omgås mye,er de friske og raske?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  22:44:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar, selv om du nevner HIV:P Jeg vet at det er endel alvorlige sykdommer som svekker imunforsvaret, men jeg tror (eller håper) at hadde det vært noe alvorlig, ville jeg blitt skikkelig syk, og det er jeg ikke (men nok til å måtte ligge hjemme en liten uke).
Jeg vet heldigvis at verken jeg er kjæresten har hiv (er blodgiver), men vet jo aldri om det kan være noe annet alvorlig da, som er på vei til å utarte seg eller lignende. Derfor vil jeg komme med masse forslag til legen slik at ALT kan testes ut!

Jeg trener absolutt ikke for mye, det blir vel ikke mer enn 2-3 dager i uken + at jeg har en jobb der jeg beveger meg mye. Både samboeren min og vennene mine er "friske" folk, og det er sånt sett ingen ting der som skulle tilsi at jeg blir mye syk.
Men jeg røyker desverre da, og jeg har en liten mistanke om at jeg mulig har en lett type astma, men man blir vel ikke mye dårlig av den grunn?

Hege Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  22:50:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Imunil(urteblanding) er veldig bra for imunforsvaret. Har brukt det et halv år nå og bare en uke etter at boksen var tom sitter jeg her med influensa og halsbetennelse... Grrr
Men det funker bare man bruker det dagelig ;)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  23:09:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Imunil(urteblanding) er veldig bra for imunforsvaret. Har brukt det et halv år nå og bare en uke etter at boksen var tom sitter jeg her med influensa og halsbetennelse... Grrr
Men det funker bare man bruker det dagelig ;)

Opprinnelig postet av Ane,Blida&Brana

Hvor får du kjøpt imunil?

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  01:27:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Sliter med akkurat det samme jeg...
Blir syk i ett sett...
Og legene jeg går til kan jeg heller ikke akkurat skryte av.
Er så dritt lei av det,ikke moro å være syk så mye.
Har prøvd mye som skal forbedre imunforsvaret,men syns ikke det har hjulpet...

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  08:38:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Imunil kan man få kjøpt på helsekost eller der jeg kjøpte det, på Naturterapien/Soneterapi(tror jeg)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  12:01:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm..så lenge du er blodgiver, er det vel ikke leukemi heller (gir jo svekket immunsforsvar...):p

Dersom du ikke har pleid å bli mye syk før, vil jeg råde deg til å mase om at de skal ta deg på alvor, og teste deg for mulige sykdommer (også astma/allergi). Må si jeg ikke alltid er så imponert over legers innsats, eller det å ta pasientene på alvor. EI jeg kjente når jeg var liten, døde av hjernesvulst i fjor; hun kunne overlevd, om legene hadde tatt henne på alvor når hun klaget over at hun plutselig fikk så mye vondt i hodet, og ikke avvist det som søvnmangel og dårlig inneklima.

Det er jo forhåpentligvis ikke noe alvorlig som feiler deg, men dersom du har hatt en plutselig endring i helsetilstanden, er det jo bedre å få avkreftet at det er noe alvorlig, istedet for å avfeie det som en "forbigående forkjølelse"
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  12:20:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Kan det ha noe med blodgivingen å gjøre??
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  12:24:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Madam Fame kan ha rett der. Blodgivning svekker jo kroppen, og det tar en stund før den kommer seg igjen. I den tiden før kroppen har komt seg helt er det mange som opplever et svekket imunforsvar. Ei venninne av meg er aldri blodgiver i influensatider pga dette. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  12:48:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det kjæresten min som er boldgiver, og ikke meg:) Men jeg er testet for diverse sykdommer for å si det sånn!
Så jeg kan derfor ikke ha dårlig imunforsvar pga boldgivning..

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  13:00:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Ok.. fikk bare intrykk av at dere var det begge.. :)
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 22/02/2006 :  17:06:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Det kan jo rett og slett være at du har vært for rask å gå tilbake til "dagliglivet" hver gang du har følt deg frisk.
Kanskje du bør gi kroppen litt bedre tid før du friskemelder deg fra influensaen..?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  17:20:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det kan jo rett og slett være at du har vært for rask å gå tilbake til "dagliglivet" hver gang du har følt deg frisk.
Kanskje du bør gi kroppen litt bedre tid før du friskemelder deg fra influensaen..?

Opprinnelig postet av carambee

Skulle ønske det var slik.. Men jeg er veldig bestemt på å ta det med ro helt til jeg føler at kroppen er klar igjen. Dette gjelder alt fra skole, ridning, jobb osv.
Er ikke en person som utsetter meg selv for sykdom, for å si det sånn, og det er vel derfor jeg er så irritert nå!

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  00:13:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har du det bra ellers da??jeg var bestandig syk før,da jeg ble mobbet.selvtillit har mye med immunforsvar å gjøre.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  00:13:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har du det bra ellers da??jeg var bestandig syk før,da jeg ble mobbet.selvtillit har mye med immunforsvar å gjøre.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.