hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg så på jordene?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hva skal jeg så på jordene?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2003 :  23:13:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal pløye opp mesteparten av jordene til våren, og lurer da på om det er en spesielt velegnet frøblanding som anbefales. Halvparten vil gå til beiting, andre halvparten til høyproduksjon. (Til hest selvfølgelig*S*).
Et krav til blandingen er at det IKKE er Alsikekløver i det...hestene blir syke av det (både ferskt og tørt). Ønsker jo at det skal være timotei og vanlig kløver i det...

Håper noen vet råd, jeg er fersk når det gjelder nysåing!!!

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 05/08/2003 :  09:30:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
På Felleskjøpet eller innkjøpslaget har det frøkataloger, der står det beskrevet en masse frøblandinger. Beiteblandinger, høyblanding, surfor osv.. Anbefaler deg å gå dit og få katalogen!

Hilsen Cecilie

Dølehestfan med to svarte dølahester
Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 05/08/2003 :  19:14:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Timotei/kløverblandinger er veldig bra til høy. Min erfaring med beite er at timoteien har lett for å bli for grov, og at hestene dermed ikke spiser den. For at de skal like den må de få den når den er 20 - 30 cm. høy, før den har utviklet aks.
Jeg har natureng på beitene mine (les ugress). Det er kløver, prestekrager, noe slags "siv" som hestene liker veldig godt (det er litt bløtt og myr noen steder...) og masse rart som jeg ikke vet navnet på. Hestene spiser alt dette ugresset før de begynner på den delen av jodrt hvor det er ordentlig frøsådd gress.

Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 11/08/2003 :  16:59:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
når jeg var oppe til eksamen i hest i fjor sommer fikk vi det spørsmålet.. og jeg fikk full pott da jeg svarte 70% timotei 20%engsvingel og 10%rødkløver!
mvh.Mona

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.