hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kodeleddsvrikning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Kodeleddsvrikning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  08:47:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Misstenker at hesten min har vrikka koden sin (hadde equiterapaut på torsdag og hun også mente at det kunne være det) utifra hvordan det ser ut der.. Noen her som har erfaring med dette? Bandasjerer med Back on Track på natta og har lagt på våtvarmende Arnika på dag/ettermiddagstid når hun står inne..
Skritter/leier små turer, problemet er at lille frøken mener hun ikke har vondt og vil gjerne trave eller danser rundt når vi er ute å skritter (spes hvis vi leier).. Lurer også litt på hva dere mener jeg bør gjøre, og om jeg bør ha noe belegg rundt den koden spes når jeg er ute eller om det er like greit at den er naken? Noen som har noen formeninger?

We`re just out of controll

Kurre

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  09:02:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med en tur til eller et besøk av Dr.Dyregod?
Så kan du få bekreftet eller avkreftet at det faktisk ER noe og hvorpass alvorlig.

Så lenge du fremdeles er usikker hadde jeg brukt treningsbandasjer eller om du har type belegg som støtter godt opp når hun er ute.
Også fortelle damen at hun ER syk og SKAL holde bena på bakken og ikke flagrende rundt i luften.(Sikker på at hun forstår det? ; ) )

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  09:18:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar Kurre Siden den ET jeg bruker er godt utadnnet og vet hva hun driver med så har jeg ikke stresset noe særlig med vet.. Hun mente at jeg skulle skritte en uke og så evt ringe vet hvis det fortsatt var der, som jeg tror jeg nevnte i starten så ble vel igrunn vrikkning ganske fastsatt.. Hvis vet skal finne noe mer må hun vel isåfall inn å røntges? ja, har treningsbansasjer, seneskydd og sånne heldekkende (typ westernskydd) de sistnevnte var de jeg tenkt jeg kunne satt på.. Hmm, fortelle henne at hun har vondt er nok ganske nyttesløst, hun forteller meg at hun har IKKE vondt og hun vil LØPE.. Jaja, hun er egentelig ikke halt, men reagerte litt i koden ved bøyning - har ikke pleid å gjøre det - og litt hoven rundt koden, ikke no spes varm..
We`re just out of controll
Redigert av - picazzo den 18/02/2006 09:39:44 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  09:57:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis hun som så på han er godt utdannet så hadde jeg ventet med veterinær. sannsymligheten for at du får samme beskjed er stor. jeg hadde veterinær på min da hun vrikka koden, og det var 14 dagers bokshvile. skulle leie henne hver dag, men fikk ikke stå ute siden hun ikke skjønte hun skulle stå i ro. sto med bandasjer. (den gangen hadde vi ikke hørt om back on track...)
hvis hun ikke var bra etter 14 dager skulle jeg ringe tilbake. vet ville ikke begynne med noen større undersøkelser første gang fordi han var rimelig sikker på første diagnose.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  10:56:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Røngten vil jo ikke vise noe kun ved bløtdelsskader,så sånn som du beskriver det så er det hviiiile (merkelig at hester skal ha så vondt for å forstå et slikt enkelt ord...) varme og støtte.

Hva med å gi Arnica i pilleform?
Du får det på apoteket (sånne små sukkerpiller) virker betennelsesdempende og kan nok absolutt være et triks for å hjelpe litt på vei.

Mener jeg ga 10-12 stk 2 ggr pr dag til isisen min ved gaffelbåndskade.Kan i hvertfakk fremskynde helningen og enkle remedier er jo alltid greit.

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  20:02:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kurre; hvilken styrke var det på de Arnika pillene du ga? Var innom apoteket idag og det var visst flere ulike styrker på dette.. Ikke for at de hadde noe inne da, men tenkte jeg skulle stikke innom et annet apotek i morgen.. Koden ser foressten mye bedre ut, og urenheten er nok borte til at vet ikke kunne konstantere noe, men var usikker på om hun var ren.. Hest med HØY smerteterskel..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  21:44:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm...husker jeg det da?
Nei...Skal finne ut i morgen.'Tror jeg har det skrevet opp i stallen et sted,men nå har jeg slukket lyset der ute og ponniene vil ikke forstyrres midt i kveldsmaten.
Tror det var av den sterkere sorten.

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.