hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - diarè
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 diarè
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Charl8_90

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  17:59:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en nyydelig nordlandshest på fôr
Hesten er skjønn på alle måter, og jeg kunne ikke ha bedt om en bedre gogutt
Men det er bare et problem... Han er veldig plaget med dårlig mage...
Eieren hans har fortalt meg at han pleier å være litt dårlig i magen i løpet av vinteren, men jeg synes at dette er litt rart.
Men det plager han ikke i det hele tatt! Han spiser like godt som før og avføringen ser grei ut, men han er konstant brun i ræva.
Og det synes kjempegodt på han, fordi han er gråskimmel...
Hun jeg har hesten hos sier at dette kan være noe kronisk?

Så jeg lurte på om det var noen som hadde noen råd og tips til meg?

Hilsen Charl8

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  18:39:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hesten min har nå hatt diare i nesten 4mnd ikke noe artig. Men uansett hva jeg gjør blir det ikke bedre.
Det jeg har gjort for han for å prøve å stabilisere magen er å gi han cultura melk...da ble han værre..
Så fikk jeg noe pulver greier av dyrlegen han ble også da værre.. Ga også markkur og ingen forbedring.
Dyrlegen fortalte meg også at det var mange hester som slet med dette nå i vinter men at de ikke klarte å finne ut av det. Han hadde sendt endel av de til bjerke m avførings prøver ol..
Det skal sies også at hesten min og de andre er i topp konkuranseform og lider IKKE av dette. Sjekker at han ikke er dehydrert ol men han er i fin form. Sprek og livlig. Ikke noen tegn til sykdom.
Så det eneste jeg kan gjøre er å vaske rumpa og hasen hans slik at det ikke ser så ille ut..
Vasker han to ganger om dagen og har showshine i halen slik at ikke all møkka setter seg bom fast..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  18:45:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det er mange Norlandshester som sliter med diare ja.. Har en selv!! Har også en Welsh som sliter med diare pga overaktiv tarm...

Men hva blir hesten foret med? Hvor mange ganger om dagen får den mat?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Charl8_90

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  18:55:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fôrer han med høy og komplett kraftfôr fra Felleskjøpet.
Han får mat tre ganger om dagen, og vi er nøye med at rutiner blir blir fulgt.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  22:32:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Prøv å kutte ut kraftforet... Er mange Norlandshester som ikke tåler det... For heller med bygg og havre + vitaminer...

Gi også høy som ikke er så kraftig...

Equlibra forer jeg min med og bygg og det fungerer kjempe bra!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  22:39:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Men altså, hester skal jo ikke ha diaré eller "flytefis" - uansett om det er vinter eller ikke. Selv om hesten ser fin ut, så påvirker diaréen den og det er ikke bra, uansett hvordan man vrir og vender på det....

Har du forsøkt å gi den probiotika? Den kan hende at det er så enkelt at den "bare" har for lite av de vennligsinnende bakteriene i magen. Kjøpes f.eks her: http://www.curly.no/probios/ eller her: http://www.kingsco.no/ (velg "nettbutikk", "equine america", "Miscellaneous Items" - produket heter "Progest WT") Ingen av disse to er særlig dyre, det kan ikke skade hesten og er vel verdt et forsøk.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.