hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Islandshingst som er vallak:/
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Islandshingst som er vallak:/
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 15/02/2006 :  21:32:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal begynne og ri en svart 5 åring, hingst, som faktisk ikke har noe hingstefakter i seg, er dette vanlig eller kommer det av at eieren er rolig??(men han blir jo nesten ikke holdt på med)Jeg skal også på treningshelg og på stevne med han(skal vertfall trene han opp i sprang, for han er utrolig flink, har aldri holdt på med islandshest, men jeg regner med at man trner dem opp i sprang som vanlige hester??cavelletier og bommer og små hindrer osv. Han har jo også utrolig sårlig kondis og da, men dette kommer jo av at ingen trimmer han.Og forresten, Islandshester er som og sitte i en levende mjuk sofa når de traver:)

LivogZara

Norway

Skrevet - 15/02/2006 :  22:01:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
du burde nok trene opp kondis og muskler før du begynner å trene han opp i sprang...er forresten ikke alle hingster som har hingste preget over seg heller...
er det ikke noe med at islandshester ikke skal ris inn før de 4-5 år...og siden denne hingsten er 5 er vel han kanskje nylig innridd...og du burde trene opp grunnkondis og sånt før du hopper...

Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 15/02/2006 :  22:49:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan det myke travet mulignes være tølt;)? Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  06:42:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sunnanvindur hadde ikke noe hingstepreg i det heletatt - nei, i den gården var det vallaken på 6(?) som var hingsten ;-) Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 16/02/2006 :  09:36:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest blir også 5 år i år, og jeg ville _aldri_ drømt om å begynne å hoppe han enda om jeg skulle hatt interesse for det.

Han er på ingen måte balansert nok under rytter til at jeg vil begynne å kreve noe så urimelig av han.

Forøvrig er ikke han mye hingst heller, han er nederst på rangstigen av de 4 hestene som tusler her.
Han er akkurat sånn som han bør være synes jeg, ikke slitsom å holde på med. Jeg mener det er fordi han får mue utegang med andre hester, og dermet får nok stimuli.
Urolige hingster er helst de som er "isolert" , og hyling, skriking osv er ikke det jeg kaller hingstepreg eller "hingstefakter" .
Det er bare slitsomt, og fryktelig unødvendig.
De skal da kunne oppføre seg som andre hester.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  15:27:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sunnanvindur hadde ikke noe hingstepreg i det heletatt - nei, i den gården var det vallaken på 6(?) som var hingsten ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Hei,jeg fikk ham til å humre EN gang...krasjet i rompa på ei høybrunstig hoppe da vi skulle ut av stallen (svimete Nina) da sa han,"brum".
Men bare en gang...og ikke så høyt...og det ble ikke mer av det....

Den er jo så søt.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  21:05:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg fikk litt liv i ham en gang jeg red på banen sammen med vinterbrunstig hoppe. Men det er alt jeg opplevde av "typisk hingstethet" hos den lille dotten. ;-) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.