hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Birk (11.06.96 - 13.02.06)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Birk (11.06.96 - 13.02.06)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lino

» VIP

Skrevet - 13/02/2006 :  23:03:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Birk døde i dag, brått og uventet!
Vi oppdaget på morgenen at han var dårlig, trodde det var uskyldig kollikk. Veterinæren kom og sa det var forstoppelse, men at vi måtte komme ut på klinikken om han ikke ble bedre.
Utover dagen skjønte vi at han ikke ble bedre, og kjørte ham ut dit, der de konstanterte tarmslyng og alternativene var en operasjon til nærmere 30 tusen kr med små muligheter for recovery (eller hva det heter på norsk) eller å la ham slippe.

Jeg valgte å det siste, da operasjonen bare ville betydd mer ubehag og smerter for han. Jeg satt og snakket med ham en stund alene, mens han hadde fått smertestillende og var helt rolig og fin, før veterinæren kom og gjorde det han måtte. Etterpå satt jeg der en stund til, sa farvel.

Det hele ble gjort på en fin og verdig måte, og jeg er takknemlig for veterinæren som bruker smertestillende på en dødsdømt hest bare for at eieren skal få noen få minutter ekstra sammen med ham.

Birk sover godt nå, elskede hesten min!

Ville bare dele dette med dere. Ikke for oppmerksomhet eller noe, men ..jeg vet ikke helt hvorfor..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  23:22:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Neimen, huff. Nå ble jeg faktisk veldig lei meg på deres vegne. Har fulgt med på dere :-( *Trøsteklem* Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 13/02/2006 :  23:27:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var trist....................

Trøsteklem fra meg også..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  23:30:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
uff a meg...er så sørgelig når dyrene går bort...ble ganske så lei meg da jeg leste det...føler så med deg lino...fikk en skikkelig klump i halsen når jeg leste det, og tenkte på det..
=(
*trøsteklem fra meg også*

Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  23:39:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Huff,ja min hest døde oxo veldig brått og uventet av tarmslyng for et år sia...
Så vet veldig godt hvordan det er,men bra du hvertfall fikk ta skikkelig farvel da.

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  00:26:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff. Blir lei meg når jeg får høre sånt, selv om jeg ikke kjenner de det angår. Mista nettopp hunden vår, vi, som vi hadde hatt i 11 1/2 år. Det var skikkelig trist, så vet hvordan du har det...føler virkelig med deg. Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  00:43:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
så trist lino!!! masse medfølelse fra meg!!! det er bra du fikk tatt farvel!!
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 14/02/2006 :  01:49:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trist å høre, Lino. Kjempe leit :'(
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 14/02/2006 :  02:44:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Uff så fælt Lino. Føler virkelig med deg.
Masse trøsteklemmer

(Dette diktet er ufattelig fint, men så uendelig trist. Ville ikke legge det ut i tilfelle du ikke orker å lese det)

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  08:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
tårer i øynene. nå ble jeg utrolig lei meg.

trøsteklem fra meg

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  08:08:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå ble jeg trist Lino. Håper du har god støtte i kjæresten din. Det må være utrølig tøft å miste et dyr man elsker høyt. Kondolerer..
trøsteklem fra meg og.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  08:59:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Oi. Fikk sjokk når jeg så overskriften på topicen... Så trist.. Forstår hvordan du har det nå, lino... Har tårer i øynene nå..

Trøsteklem fra Mari

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lukka, Solfari og Greta

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  09:15:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
uff, kjempe trist.. fikk helt tårer i øynene :'(
Greta Lind, Lukka og Solfari<3 Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  09:36:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Oj, nå ble jeg oppriktig lei meg. Satt jo senest i går å leste emnet du hadde lagt ut under fôring. Huff, så utrolig leit. Blir nesten litt redd jeg når ting faktisk kan skje så brått. Føler virkelig meg deg.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  09:38:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, så trist å lese, fikk helt klump i halsen og tårer i øynene jeg nå...

Føler virkelig med deg, vet åssen det er å miste en hest som man er glad i så brått.

Håper du får masse støtte av de rundt deg...

Trøsteklem fra Lill

Hvil i fred Birk

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  10:27:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange store trøsteklemmer.
Ufattelig trist når slikt skjer med en gammel venn.

Det er klart du kan legge inn det som tråd her!
Det er jo derfor vi har Himmel og jord for små og store ting og tang.
Man blir jo på en måte kjent her inne og da kan det være godt å "dele med seg" av det som skjer.

Igjen,masse trøsteklemmer.
Nå galopperer han lykkelig og forspiser seg på nytt gress på de evige grønne...

(Hadde en liten kolikk på unghesten her hjemme igår også...synpativondt kanskje?)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.