hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HJELP TRENGS! Stevne...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 HJELP TRENGS! Stevne...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 31/07/2003 :  00:54:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Jeg har lagt inn lignende innlegg paa Konkuranser og stevner siden, men det var saa faa som svarte, og dette er viktig, saa jeg skriver her:

Har endel ting jeg lurer paa anngaaende stevner:
Skal starte i ett offisielt stevne her paa stallen i neste uke. Det er veldig stort, med mange deltagere. Jeg skal starte i 3 dressur klasser(paa forskjellige dager).

1)Boor jeg ha paa stevneklaerne naar jeg kommer til stallen, eller er det vanlig aa skifte rett foor man skal varme opp? Har stallhjelp som skal sale opp, flette og pusse, men jeg maa nok gjoore litt selv og. Hva pleier dere aa gjoore?

2)Naar faar jeg vite klokkesletten jeg starter? I det hele tatt naar stevnestarter? Aner bare hvilken dag d er paa, ingen ting mer.... HVor pleier startstiden aa staa oppslaatt og naar?

3)Vi skal ha startsnummer, som vi maa ha paa igjennom hele stevnet. Naar jeg skal starte dressur, skal jeg foorst ri opp paa utsiden av banen og gi dommeren navnet mitt og hestens, eller vet dommeren det automatisk og jeg kan ri opp mitt linjen med engang? Om det er flere dommere paa forskjellige bokstaver, hvordan gjoores det med hilsningen da?

4) Hesten min er oppstallet paa stallen stevne er paa, men utenfor stevneomraadet. Maa han ha paa startsnummeret om jeg er utenfor stevneomraadet? Kan jeg bruke baner som ligger utenfor stevneplassen for eksempel foor oppvarmingen, og varme opp der, foor saa aa ri inn paa stevneplassen og oppvarmingsbanen og skritte rundt der?

5)Jeg saa at det sto at det skulle holdes en "technical briefing" dagen foor stevne. Skal jeg(som deltager), moote opp? Hva faar man vite der??

6)Kan dere fortelle om en typisk dag paa stevne? Det hadde vaert veldig kjekt aa vite omtrent hvordan det foregaar. Selv har jeg bare vaert paa smaa klubb stevner...

Haaper noen gidder aa hjelpe meg litt, er veldig usikker paa ting. Har lest FEI reglene(dette er i Malaysia og styres av FEI). Men det var mye der som var litt uklart, saa jeg spoor dere som forhaapentligvis har litt mer erfaring;)

Kajsa

» VIP

Skrevet - 31/07/2003 :  05:55:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Oi, langt inlegg. Skal svare så godt jeg kan - og du får nok sikkert flere svar også :o)

1)Ja, ha på deg stevneklærne dersom du ikke skal gjøre masse "bevegelser", slik at skjorten blir krøllete/kommer opp av buksen/blir svett osv. Men ikke ha på deg jakken, og ta en treningsbukse og genser/kjeledress utenpå de andre klærne slik at de ikke blir møkkete. Skal du gjøre MYE hest og stallarbeid så skift til stevnelærne etterpå.

2)Start-tidene får du oppgitt på et visst telefonummer på den og den dato + at de som oftest blir slått opp dagen før på stevneplassen. Den dagen stevnet er skal listene stå oppe. Telefonummeret du kan ringe skal stå i proposisjonene ("påmeldingen" - der det står hvilke klasser det skal være osv)

3)Dommerne vet hvem du er og hvem hesten er. Du blir ropt opp når det nærmer seg din tur, og når du skal ri så blir du bedt om å komme i banen. Der skal du ri rundt helt til fløyten går/klokken ringer. Da har du 45 sekunder på deg til å komme deg opp til A og begynne programmet ---VELDIG VIKTIG at du ikke starter programmet før det blir fløytet, da blir du disket. Du skal hilse rett fram, det er den dommeren du får øyekontakt med da som du hilser "til"

4) Det tror jeg du kan, men er ikke 100% sikker. Garantet noen andre som kan gi deg svar på det.

Håper dette hjalp deg litt på vei. Jeg aner ikke om reglene er veldig annerledes i Malaysia, men det kan de da umulig være, dette er ihvertfall de norske
Gå til toppen av siden

-={Aardal}=-

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2003 :  11:34:50  Vis profil  Svar med kopi av melding

nr1. Du burde ha på deg rideboksa og skjorta men mens du steller hesten kan du ha en jogge bokse og en genser utapå.
Jakka kan du ta på før du skal inn i oppvarmings ringen;o)

Lykke til på stevne
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 31/07/2003 :  20:14:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Gå på den 'technical briefing'en' du, der får du nok svar på spørsmålene dine.

Det du lurer på, kan være veldig forskjellig fra slik det er her i Norge, og det er nok best å få svar på det på forhånd.

Dersom du har et sent startnummmer, kan det være lurt å få sett noen av ekvipasjene før du rir.

Du bør ha på ekvipasjenummeret så lenge du er på stevneplassen. Det er som regel opp til arrangøren å bestemme hvilke områder som hører til stevnet.

Du skal hilse dommeren som sitter ved C. Du skal (som regel) ri rundt railen til dommeren blåser/ringer med bjelle. Da åpnes railen slik at du kan ri inn. Du har begynt programmet i det du rir inn på banen.

Det Norske reglementet kan du laste ned fra www.rytter.no
Sannsynligvis er det detaljer som er annerledes i det landet du er i.

Lykke til!

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2003 :  20:49:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg svarte på akkurat de samme spørsmålene dine , på det forigge innlegget ditt,så gidde ikke svare igjen!!!!
men du har jo fått mange goe svar så!
LYKKE TIL PÅ STEVNET

*** =) Trine =) ***
Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 04/08/2003 :  08:44:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Hei! Takk for gode svar. Har hjulpet meg mye:D Vet at i morgen er alle startstidene klare, onsdag er det en briefing 18.30 som jeg skal paa. Stevneklaerne vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjoore med, men det kommer ann paa startsiden. I gaar ble jeg veldig lettet naar jeg fant ut at det ikke bare er meg som lurer paa alt mulig rart! vi er en god gruppe som kjenner hverandre, saa dette gaar kanskje bra likevel!:)

Stoorste skrekken er iallefall at jeg maa ri foorst, dummer meg ut forann dommeren, statsministeren og alle de 3 millionene med folk som skal se paa, at jeg faar mensen i de hvite ridebuksene, at jeg detter av, eller at hesten gaar helt amokk. Tror jeg har den mest skvettne hesten der;) tihi... jaja, faar bare haape det gaar bra. Skal gjoore mitt beste, hva det naa blir. Og smile:) Dette har jeg venta paa i flere maaneder, og jobba mot i flere aar, og naa skal jeg ikke sloose det bort med masse dumme tanker!

Skal gi en tilbakemelding paa hvordan det gaar;) skjelver og smiler naar jeg tenker paa at stevnet er rett rundt hjoornet!
Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 10/08/2003 :  10:21:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Her kommer tilbake meldingen:

Den foorste dagen gikk helt forferdelig. Hesten min steilet som en gal naar vi skulle hilse paa dommeren, loop utt litt i galoppen, og spratt rundt omkring. Jeg var stiv og anspent fordi hesten hoppet saann, og det gikk vel begge veier. Saa vi kom paa 47plass, ut av 50, med 43.54%.

Andre dagen var MYE bedre. Hesten var mye roligere, og det var jeg og. Vi gjorde kjempe bra, og kom paa niende plass ut av 49 deltagere, med 64.71%

Den siste dagen var vi litt uheldige, for akkurat i det jeg begynte programmet startet en traktor aa tute som en gal rett ved siden av oss, og hesten min ble ganske redd. Men vi proovde saa godt vi kunne aa konsentrere oss, og vi kom paa delt 16 plass, med 54.21%. Mulig det endrer seg, for det var noe rot i plasseringen...

Er ganske fornooyd:) Bilder fra stevnet kan dere se paa VIP'n min;)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2003 :  12:19:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
64.71% må jeg si du bør se deg fornøyd med! Grattis.. Også er det vel alltid slik at man ikke er like heldig.. Mye nytt på en stevneplass (selv om det var hjemme?), stevnenerver osv.. Etterhvert vil kanskje ikke nye ting bli så skummelt, så da blir det kanskje enklere å ri flere bra ganger enn dårlige etterhvert. Dessuten er det vanskelig å ri program. Du skal trossalt vise hesten der og da, og kan ikke ta en volte for å roe ned eller samle hesten bedre, eller bryte ned til skritt hvis hesten skulle løpe rundt i trav. Det er vel det som er litt av utfordringen også..

Jeg må si du er heldig som kan få startet klasser med så mange startende som du gjør. Det må jo være ordentlig morsomt, og veldig lærerikt! Slik er det gjerne ikke i Norge

Lykke til videre!

--
spoff
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.