hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Diagnose Diabetes (sukkersyke)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Diagnose Diabetes (sukkersyke)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  18:59:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg har vært syk i en uke nå, å har selv oppdaget manga symptomer på diabetes. Målte blodsukkeret mitt i mårrest å det var på 14,5

Jeg dro på sykehuset å målte på nytt, å det var på 15,3
Jeg fikk en penselin kur for lungeinfeksjon, men måtte kjøpe meg et blodsukker apperat som var nyere enn det farfar har.

Venter nå spent på hvordan dette utvikler seg, å legen sa at det var mye som tydet på at jeg har diabetes type 1.

Må innrømme dette skremmer meg noe.

Er det flere av dere her som har diabetes?

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  19:15:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har ikke selv, men bestemor + noen jeg kjenner har det.

For dem er det ikke noe hinder så lenge de følger et kosthold. Ei som jobber sammen med mamma derimot, må gå på medisiner og er sterkt hemmet av dette.

Håper det går bra med deg :-)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  19:40:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Hvis de kan regulere med kosthold er det type 2, det oppstår i senere alder som regel.

Men det jeg kanskje har, er at kroppen min ikke produsere insulin lenger, å da klarer ikke cellene mine å ta opp sukkere i blodet. (samme med type 2, men da er det som regel bare delvis produksjon av insulin,men ved type 1 er det ikke noe produksjon)
Å da må jeg til min store skrekk ta insulin sprøyter hverdag

Å jeg må ta hensyn til økt risiko for hjerte og lunge sykdommer,leggsår, synsproblem( muligblind) og må legge om livsstil helt for å unngå senkomplikasjoner.

Å jeg besvimer bare noen viser meg en sprøyte

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  20:03:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff missy.

En av de jeg kjenner, er 16 år, og har slik som deg at han må ta insulinsprøyter og medisin. Han har greid å redusere sprøytene med godt kosthold, og må ikke ta sprøyter hver dag.

Uansett veldig slitsomt sikkert. Men er dette noe man bare får, eller er det arvelig?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  20:10:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh kjære deg....
Fikk diabetes da jeg var 13.
Faren min har det,er jo arvelig,takk for den pappa.

Har vært både "flink" siabetiker og "slem" diabetiker.
Er idag 34 og har pådratt meg en pen slump senkomplikasjoner.(Hvor synet er det som lager mest problemer)

Har skaffet meg endel erfaringer på godt og vondt gjennom årene (har da altså nå hatt det i 21 år) både med min egen sykdom og pappas.
Dette er ikke stedet der jeg vil eller skal brette ut hele sykdomshistorien min,eller det andre som følger med diabetes,men om du vil,så enten send en sånn privatmld eller legg et spor i GB min,så skal jeg så gjerne dele litt av det jeg har med deg.

Lykke lykke til.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/02/2006 :  20:14:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ett ord: Humeopat.

Noe som kan hjelpe deg!

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  21:10:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Åh kjære deg....
Fikk diabetes da jeg var 13.
Faren min har det,er jo arvelig,takk for den pappa.

Har vært både "flink" siabetiker og "slem" diabetiker.
Er idag 34 og har pådratt meg en pen slump senkomplikasjoner.(Hvor synet er det som lager mest problemer)

Har skaffet meg endel erfaringer på godt og vondt gjennom årene (har da altså nå hatt det i 21 år) både med min egen sykdom og pappas.
Dette er ikke stedet der jeg vil eller skal brette ut hele sykdomshistorien min,eller det andre som følger med diabetes,men om du vil,så enten send en sånn privatmld eller legg et spor i GB min,så skal jeg så gjerne dele litt av det jeg har med deg.

Lykke lykke til.

Opprinnelig postet av Kurre

Takk for et fint svar Kurre:)

Min søster har type 1 dia. Å hun har hatt problemer rundt det, både ved graviditet og senkomplikasjoner. Hun er i fare for å amputatere vekk ene foten pga store kjøttsår som ikke vil gro, hun er i en alder av 25,så det er sjeldent det forekommer så tidlig alder i den grad.

Er utrolig redd nå, å takker for din støtte. Er evig takknemmelig for alt jeg har lært om diabetes på hjelpepleien slik at jeg selv kunne oppdage det så tidlig som dette. Hadde jeg ikke hatt den kunnskapen jeg har, hadde jeg trodd det bare var astmaen min og influensa som kom til å gå over.

Jeg klarer ikke en gang å ta bedøvelse til tannlegen for jeg besvimer når jeg ser sprøyten, så jeg aner ikke hvordan dette skal gå!

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 11/02/2006 :  22:04:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har diabetes, type 1 med insulin. Fikk det i 3 års alderen så har hatt det i noen år nå ja

Legg gjerne spor i GB min hvis du lurer på noe så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan Ingen er like selv om det er samme sykdom

Dette kommer til å gå bra missy Du får vel oppfølging av lege og/eller diabetes sykepleier? Lykke til

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  22:19:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Ei god venninne av meg har diabetes. Jeg er ikke sikker på hvilken type hun har, men hun må måle blodsukkeret og ta sprøyter. Men hun kan spise hva hun vil da... Omtrent...

Lykke til Missy! Håper alt blir greit til slutt!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  22:43:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Takk for alle svar:) Setter pris på det. Har en god kjæreste som støtter meg her nå, god gutten min.

Skal inn til lege igjen på Tirsdag, så da håper jeg at alt dette er bare pga infeksjoen og ikke diabetes. Syns det er kjempe koslig at dere vil dele deres ærfaringer med meg, slikt kan jeg ikke lese meg til i fagbøker.

Kristine: Kan humopat medisin erstatte insuline? Finnes det andre måter da? Man må jo ta sprøyter med insulin uansett. Så hva humopaten kan gjøre anneledes vet ikke jeg?

Molly: 3år? Stakkar deg! Måtte være en tøff tid for deg så ung og dine foreldre. Takk for at du deler med meg:)

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/02/2006 :  22:49:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kristine: Kan humopat medisin erstatte insuline? Finnes det andre måter da? Man må jo ta sprøyter med insulin uansett. Så hva humopaten kan gjøre anneledes vet ikke jeg?

Opprinnelig postet av missy_

Homeopat kan hjelpe mot så mye.
Ikke mot diabetes, men om du vil bli kvitt sprøyteskrekken din feks. Noe som kan hjelpe deg vidre på veien, vil jeg tro.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  11:04:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ikke mot diabetes, men om du vil bli kvitt sprøyteskrekken din feks. Noe som kan hjelpe deg vidre på veien, vil jeg tro.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Godt mulig det Kristine. Men der må jeg vel bare bite tenna sammen å være sterk. Det kan jo ikke være værre for meg enn for alle andre 25.000 nordmenn.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/02/2006 :  11:56:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Godt mulig det Kristine. Men der må jeg vel bare bite tenna sammen å være sterk. Det kan jo ikke være værre for meg enn for alle andre 25.000 nordmenn.

Om du besvimer hver gang du ser ei sprøyte så kan det bli værre

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 12/02/2006 :  21:41:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
missy:

tja jeg husker ikke noe fra den tiden Diabetesen har liksom alltid vært der så jeg vet ikke noe om å være uten den

Lykke til hos legen og la oss få vite svaret

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  21:47:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sette insulinen har faktisk ikke jeg hatt noe problem med.
Før jeg fikk det,så var jeg det ekle lille barnet som løp skolen rundt for å slippe stivkrampevaksine.
HYYYYYlte da vi skulle få mot...røde hunder eller hva det nå var...

Men dette gikk faktisk VELDIG greit.
Letteste biten av hele faenskapet!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  21:58:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Huff. Gruver meg til å få svaret. Håper det er "bare" lungeinfeksjon! Målte fastende blodsukker på 8 i mårrest, så det er jo bedre nå. Men på grensen.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.