hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Typisk for travtransporter, eller?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Typisk for travtransporter, eller?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2006 :  19:35:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg tror ganske sikkert at reglene sier at man kun får kjøre 8 timer i strekk, før man skal ha 24 timers pause.

Jeg er ikke sikker på om denne mannen kun frakter travere, men jeg tror det hovedsaklig er det. Jeg skulle egentlig ikke være med på denne lastingen i det hele tatt, men jeg kom i stallen like før transporten kom. Jeg hadde også nektet å sende hesten min med disse, men jeg kunne ikke nekte hesten å dra, så lege eieren ( fôrverten) ikke grep inn og sa noe selv. Men hadde det vært min hest, så hadde jeg sagt stopp allerede da de begynte å dra kjettinger gjennom munnen og over mulen!

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 09/02/2006 :  00:03:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Se under en annen debatt her på diverse,transport
Der står et sitat fra loven om dette.
Det er visstnok lov å ha hesten et døgn på transport hvis transporten innfrir visse kriterier.
Og selvfølgelig hvis den får mat og vann

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  20:43:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Vi hadde en vbl vallak, som kunne være trøblete, både når det gjald leiing og lasting.. Det vi gjorde var å holde fast tunga hans.. Klemte ikke eller noe.. Bare holdt den.. Da gikk alt som en drøm..

Høres sykt ut det opptrinnet som blir fortalt om..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  23:36:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Been there, done that.. heldigvis slapp hesten min unna med "bare" psykiske skader da den ble fraktet med travtransport fra Østlandet til Vestlandet, men noe har skjedd, for nå har jeg en hest som er LIVREDD for transporter. Totalt ødelagt.

Noen på stallen fikk hesten fraktet til seg med travtransport, da den reiste var den helt frisk, når den kom frem hadde den skadet seg underveis pga. sjåførens uaktsomme kjøring.. Kom hjem med en seneskade.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 09/02/2006 23:42:57 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  13:26:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hesten min ble fraktet fra Haugesund hit til meg i Oslo med travertransport. Alt gikk veldig greit, eneste minus var at de ble oppholdt, så turen tok et par timer lengre tid enn planlagt. Men Bjerge går fortsatt rett på henger han, ikke noe problem
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 12/02/2006 :  10:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det mest tragiske i denne historien er at eieren faktisk lot dette skje... Gå til toppen av siden

Tania
» VIP

Skrevet - 12/02/2006 :  21:21:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
VELDIG synd at "trav" miljøet blir rammet her.

Dette skjer desverre i all hestesport. Har tilogmed vært på horsemanship kurs hvor en kaldblods fikk gjennomgå TIL DE GRADER.

Når jeg reiste meg og gikk hadde den allerede hengt seg tre fire ganger fordi "treneren" surret tauet fast i bomen inne i hengeren for å vinsje faenskapet inn.. Den blødde på begge frembeina og var vill i blikket. Før jeg gikk, så spurte jeg om han virkelig mente at det han gjorde var horsemanship.. Gadd ikke vente på svaret! Ei venninne som også var på kurset sa at det endte m at hesten løp på treneren, sleit seg laus og...treneren løp etter hesten og sparket og slo det han hadde når han fikk tak i den igjen Han leverte tauet til eieren og sa at slike idiotiske travere+++ var ikke noe det var vits å bruke krefter på... Dette var en trener som mange skryter opp i skyene desverre!!! Og som selv mener at han er en av pionerene innen horsemanship her i Norge..

Så desverre, det finnes BØLLER over alt!

Jeg hadde hentet en pisk og rappet til en av de trangfatta gamlingene!!! Gjerne begge to også, da hadde de ihvertfal mått vende aggresjonen sin bort fra den stakkars hesten! Så hadde jeg tatt fra de hesten og kjørt den dit den skulle selv!!! Men skjønner det va vanskeli for alle i den situasjonen, men...

Har vært oppi en lignende situasjon, hvor en mann sto i døra forran i hengeren og slo en hingst i annsiktet med full kraft gang på gang fordi den tråkket litt rundt inni der og knegget litt. Lemmen var lukket og hesten kunne ikke komme noen vei. Tok med meg kjørepisken, løftet den over hodet og spurte om han ville slå hesten en gang til, hint, hint.. Han tok hintet og sa at det var mitt ansvar viss noe skjedde, så gikk han.. noe skjedde faktisk... HESTEN ROET SEG når han gikk derfra, så jeg tok med glede det ansvaret

Jeg blir utroli provosert av sånn altså, prøver så godt jeg kan å beherske meg, men erlig talt..åpenlys misshandling kan jeg ikke stå og se på!!!
Gå til toppen av siden

grannemann

» VIP

Skrevet - 13/02/2006 :  10:23:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei!
Om dette er vanlig i travmiljøet eller ikke vet jeg ikke, for det har jeg ikke greie på... men det jeg reagerrer på er at eieren og du som skriver dette stod og så på at hesten ble mishandlet i 1 time før dere greip inn!!! det er jo helt utrolig!! Jeg hadde aldr ALDRI latt en fremmed mann slå hesten min fordi han ikke ville på henger!! (ikke noen andre heller for den slags skyld)!ALDRI!! Da hadde jeg faktisk funnet en annen transport nordover!!
Min mening om saken iafall...

The earlier you get up in the morning the more hours you have to enjoy! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.