hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nå trenger jeg noen gode seriøse råd....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Nå trenger jeg noen gode seriøse råd....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

oleo

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  21:26:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min lille fole, Oleo, er nå 8 månder i feb. Han er en greit gutt, snill og glad i mennesker, kosette og håndterbar. Jeg har tidligere jobbet på hingstestasjon/stutteri og vet at de små trollene kan være meget forskjellige i utvikling og adferd, i samme alder. Jeg føler likevel at jeg noen ganger ikke klarer å tenke helt klart i forhold til hva jeg skal gjøre med min egen.

Jeg hadde behandling på hoppa mi forrige uke og ble for 2 gang rådet til å skille de da hun er på sparebluss og deprimert. Så, da er prosessen i gang, han står inne på natten(noe som nå ser ut til å gå bedre og bedre) og er ute sammen med hun på dagen. Han står ute(vanligvis 24 t i døgnet) sammen med en gjeng med blandet drops, små og store gutter. Jeg syns i utganspunktet det er litt tidlig men jeg må på en måte ivareta hoppa sin helse og. Han er en dominant hingst, sjefer og styrer ved matkaret. En annen hingst i flokken er 2 år til sommeren, og han viker for Oleo. Ikke på langt nær så dominant og selvsikker. Oleo snuser på damene og bryter seg igjennom gjerder og porter Litt av en type.

Han får slike utbrudd, som sikkert er helt vanlig? Ben og ¨armer¨ i alle rettninger, høyt og lavt, piper og hyler, fiser, bukker og steiler, alt på en gang... Han blir jo livsfarlig når han tar av.

I dag når gård eier skulle leie han ut hadde det tatt helt av da.. og resultatet ble en hov midt i øyet og øyelokket til bonden løsnet og avgårde til sykehuset. Som eier er det grusomt når slikt skjer. Føler ansvar og samvittighet.

Han har hatt utbrudd med andre folk også... Han har ikke gjort det med meg(bank i bordet). Jeg prøver å overse han når han starter men kan lese han på en annen måte også. Hender jeg må snakke til han og da enten hører han eller så svarer han med større bokstaver. Spørsmålet er bare om jeg rett og slett bør vurdere å kasterere han. Hadde lyst til å vente til høsten men går det ikke så går det ikke. Blir nesten valget mellom kolera og pest.

Har dere erfaringer med lignende problemer? Tror veterinær vil si det er for tidlig... Noen som kjenner til dette? Hva gjør man med en sånn fyr???

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 06/02/2006 21:30:17

slettet1

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  21:35:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideslettet1  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseslettet1  Svar med kopi av melding
Kan nok hende han har blitt litt dominant siden så sen avskilling fra mora.. Vanligst er nok i ca 6-7 mnd alderen, er jo ikke SÅ stor forskjell men hva han sån tiligere da? Det med kastrering bør du nok søke råd med veterinær heller, men kastrering er mest vanlig ved 1 års alderen som du nok viste.

Kan ellers anbefale en sån Monty Roberts grime, har faktiskt bestilt en selv Ved rett trening så tror jeg du får roet han litt ned på den beste måten.

Håper det gikk bra med bonden
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  21:45:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Måtte inn på vippen din å se på rakker`nEr ikke enig med Don Pedro i dette med fravenningstidspunkt.Solgte et hingsteføll som var 5mnd og dette er så selvsikkert og full av F at man ville ikke tro det.Har solgt det til en vennine som driver et hestesenter. Nå er dette en renrasa cob så hun får nå avgjøre hvor lenge hun lar han gå som hingst.
Om kulene er komt ned så kan du kastrere rimelig snart ja.
Gå til toppen av siden

HegeH

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  22:51:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Min lille fole, Oleo, er nå 8 månder i feb. Han er en greit gutt, snill og glad i mennesker, kosette og håndterbar. Jeg har tidligere jobbet på hingstestasjon/stutteri og vet at de små trollene kan være meget forskjellige i utvikling og adferd, i samme alder. Jeg føler likevel at jeg noen ganger ikke klarer å tenke helt klart i forhold til hva jeg skal gjøre med min egen.

Jeg hadde behandling på hoppa mi forrige uke og ble for 2 gang rådet til å skille de da hun er på sparebluss og deprimert. Så, da er prosessen i gang, han står inne på natten(noe som nå ser ut til å gå bedre og bedre) og er ute sammen med hun på dagen. Han står ute(vanligvis 24 t i døgnet) sammen med en gjeng med blandet drops, små og store gutter. Jeg syns i utganspunktet det er litt tidlig men jeg må på en måte ivareta hoppa sin helse og. Han er en dominant hingst, sjefer og styrer ved matkaret. En annen hingst i flokken er 2 år til sommeren, og han viker for Oleo. Ikke på langt nær så dominant og selvsikker. Oleo snuser på damene og bryter seg igjennom gjerder og porter Litt av en type.

Han får slike utbrudd, som sikkert er helt vanlig? Ben og ¨armer¨ i alle rettninger, høyt og lavt, piper og hyler, fiser, bukker og steiler, alt på en gang... Han blir jo livsfarlig når han tar av.

I dag når gård eier skulle leie han ut hadde det tatt helt av da.. og resultatet ble en hov midt i øyet og øyelokket til bonden løsnet og avgårde til sykehuset. Som eier er det grusomt når slikt skjer. Føler ansvar og samvittighet.

Han har hatt utbrudd med andre folk også... Han har ikke gjort det med meg(bank i bordet). Jeg prøver å overse han når han starter men kan lese han på en annen måte også. Hender jeg må snakke til han og da enten hører han eller så svarer han med større bokstaver. Spørsmålet er bare om jeg rett og slett bør vurdere å kasterere han. Hadde lyst til å vente til høsten men går det ikke så går det ikke. Blir nesten valget mellom kolera og pest.

Har dere erfaringer med lignende problemer? Tror veterinær vil si det er for tidlig... Noen som kjenner til dette? Hva gjør man med en sånn fyr???
Hei , jeg å min sammboer har en god del erfaring med hingster, vi har 2 kaldblots hingster å 1 varmblots hingst , varmblotsen er 9 måneder, de 2 andre er 6 å 7år Våre kaldblotser har vært ganske tøffe typer

, vi har temmet de selv,å til tider var det tøft. vi har hold på med hest min kjære i ca 30 år å meg selv i ca 17år,fabriano som no er 9 måneder ser ut til å bli den enkleste, men den har vi lakt veldig mye arbeid ned i ( å de som har hatt han for oss en venninne av meg som også har drevet med hest i en årekke). Jeg tror nok at lille oleo ( nydelig foresten) kan ha blitt den tøffe typen han er pga den tøffe starten han fikk på livet,( helt forferdelig), det lureste er vell å kansje kastrere så det ikke går så langdt at han blir mannne vond, ellers er jo desverre noen hingster bare føtt sånn tror jeg , de må kastreres for å få ett normalt liv ( for de er farlig for seg sellv å andre). mener ikke å være negativ, vi har selv vært på vei til dyrelegen for å kastrere men ombestemt oss i siste liten, en hingst som merker at folk har respekt for den vil ikke gi seg tror jeg ,for da har de allerede fått overtaket , me snakk med dyrelegen de vil råde å veilede deg , tror ikke det er for tidelig å kastrere, lykke til uansett hva du bestemmer deg for. ( Vil bare legge til at våre hingster er blitt veldig snille no , men de er ganske så bråkete av seg , merker de at noen er litt skvetten er de der med en gang å brysker seg til , de har skremt vette av en del folk ,å vi er veldig nøye på hvem som får håntere de uten om oss selv, men sånn er vell livet når man velger å beholde de som hingster.)

Opprinnelig postet av oleo

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  23:12:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svaret. Synes hele problemstillingen blir kjip. Han har et godt temprament og jeg er av den typen som ønsker å motivere til å utvikle hans personlighet og hans sider. Vi har gjort mye generell håndtering og han har respekt for folk, vertfall for meg. Tror det ble en kombinasjon, (at han er litt redd for menn) da han rett og slett ikke er vandt til å bli håndtert av andre enn jenter...og at han ble ivirg der og da etter å komme ut til mamman som sto å vrinsket.
Mamman hans er en leder i flokken og har høy selvtillit ... så han får nok en god posjon med selvtillit og beskyttelse av henne, da i flokk sammenheng.
Jeg ønsker jo egentlig å ha han gående ved hoppas fot til våren da jeg tror på sen avvenning. Samtidig ønsker jeg å la han gå som hingst på hingstbeitet han skal på til sommren. Men.... dette er hva jeg hadde håpet på men var samtidig forberedt på å ta det som det kom.

Men småtroll har vel slike spasmer og nykker i ny og ne.... Situasjonen hans er jo litt anstrengt og forvirrende i denne tid ved avvenning... Kanskje en må trekke fra litt akkuratt nå.. Ikke vet jeg, bare tenker.

Hvordan har dere gjort avvenningen? har det gått greit?

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 06/02/2006 :  23:32:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som andre her også var inne på tror jeg han er slik pga. noe sen avvenning.
Dette var vel også den folan din som hadde en tøff start? Da har den også fått mer oppmerksomhet og sikkert en litt mer "tilgivende hånd".
Det er naturlig for oss å passe litt ekstra godt på de svake.
Men nå er han jo ikke i den situasjonen lenger..

Noen kan gå lenge med sin mor,andre bør skilles tidligere så de kan lære seg "spillets regler" av en mer "nøytral" flokk.

Jeg vet ikke hva ditt mål med denne hesten er, men jeg ville nok "kappet bakhjula" av han så snart det er mulig om du alikevel har tenkt på det.Hør også med veterinæren hva han/hun synes utifra slik forholdene rundt dere er.
Dessuten høres det ut som om hoppa må få ro nå..

Han bør absolutt sosialiseres med andre hester så han får vite plassen sin "på hylla".
Jo mer dominant han blir jo mer brutalt kommer det til å gå for seg ute i flokken også,så dette bør ikke utsettes mer enn nødvendig.

Han kan fort bli litt for "eplekjekk" å sende ut feil signaler slik at om han møter den rette vil han få en skikkelig omgang (nedtur).
Og den kan bli så hard slik at han mister totalt selvtilliten.
Kanskje vanskelig å forestille seg akkurat nå men jeg har sett eksempler på det før.

En unghest som for det meste har gått med kun sin mor (og er vant med kun hennes kroppsspråk og tøyelige grenser) kan få problemer med å kommunisere med andre som har kommet et steg videre.
Dette tar ikke de andre hestene hensyn til,det er vinn eller forsvinn.
Jeg har sett unghester bli så "tatt på senga" at de bare står og tar imot juling, andre har fått panikk og vil ut av beite mens noen finner en "kompis" som de støtter seg til.

Jeg ville nå først og fremst skilt han fra moren på dagtid og latt han gå ute med andre unghester 24 timer i døgnet.
Da får han ut energi/frustrasjon og samtidig en permanent avstand fra moren.
Det er bedre å la han få mulighet/ro til å "glemme" moren helt og få innpass i et nytt miljø.

Nå "narrer"/forvirrer du han litt ved og vekselvis la han få "gjemme" seg bak moren å yppe rundt i flokken under "full beskyttelse", for deretter å isolere han alene i en boks hvor han plutselig må stå helt på egne ben.Det blir litt feil, ihvertfall synes jeg det.
Kan ikke moren gjerdes inn med en sindig kompis et annet sted på gården?

Det er flere fordeler ved å skille de totalt,og da tenker jeg også på uhellet som skjedde med han som skulle leie han ut i dag og ble stygt skadet.
At han etterhvert vil tilpasse seg de andre i flokken gjør at han vil bli mye roligere/enklere for andre å håndtere også.
Han får da ut sin "valpete" energi og utløp for sine sosiale behov da det er mye bevegelse,lek og rangering i en unghestflokk.
Og da er det først og fremst flokken som gjør tyngste jobben med oppdragelsen,og ikke dere.

Dette er ikke gjort på en dag,man må gi slikt litt tid.
Jeg ville også (så langt det er mulig) valgt hans fremtidige artsfrender,med litt omhu.
Om det ikke er egnede hester å gå med der ville jeg flyttet han for en stund.
Uavhengig av dette ville jeg nok som jeg skrev tidligere her, kappet "bakhjula" av han.
Skal han ikke brukes i avl eller du tror han blir for mye å håndtere,er det ikke noe å vurdere egentlig.

I mitt miljø blir hingster som viser tendenser til å aldri "komme ned på bakken", kastrerte. Og nå i de senere år som jeg også er litt kjent med miljøet i Sverige ser jeg det nokså ofte.
Nå er det litt for tidlig å si i ditt tilfelle,men det er for å belyse fremtiden til hesten og hva slags bruk.
De testes ihvertfall max en sesong eller to på konkurransebanen og fungerer det ikke, tas "påskenøttene" tidlig for og si det sån..
Man får da mye mer ut av de som konkurranse/hobbyhester og det dukker alltid opp et nytt hingsteemne som kan egne seg bedre hvis det er avl man vil holde på med.

edit pga. ørten leifs..trøtt jo..

Redigert av - xxxx den 06/02/2006 23:51:56 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  23:50:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slutter meg helhjerte til det Nancy skriver.

Når "baby'n" har en flokk å støtte seg til og å lære ting og tang av er ikke savnet av mor så stort som man skulle tro.Og det er langt enklere å ta oppdragelsen videre selv om de har lært seg "grunnreglene" i en flokk uten å ha Mamma som åasser på og sikrer hans possisjon som VIP på rangstigen.

Ang det at det er tidlig å kastrere,er juvelene falt ned på plass er de klare til å klippes bort.
Hormonproduksjonen hans er tydeligvis godt igang så her hadde jeg nok ikke ventet lenger enn det jeg måtte.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 07/02/2006 :  00:20:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk nancyville..... Du kom med et par poenger som jeg må si jeg ikke har tenkt på. Kanskje bedre å sette mamman inn en periode fremfor han... Så han kan være hos kompiser og være ute som han pleier. Eller at jeg lager et solid gjerde system slik at de står i hver sin flokk...så får de begge være ute hele tiden, selv om hun da må flyttes over til damene/vallakene igjen. Har vært redd han skulle gå igjennom gjerdene, og da bonden vår bruker piggtråd som midterste tråd er jeg ikke særlig interisert i å teste ut dette. Nå har han stått inne i 5 dager og blir stadig roligere, en skulle tro han holdt seg innenfor gjerdet på natten da, selv om hun er på motsatt side.

Skal ringe Bjerke og vet.høgskolen i morgen, høre hva de har å si...
Han skal ikke brukes til noe annet enn ride og kose hest uansett.

Takk takk for svar....

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 07/02/2006 :  01:05:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er vanskeligere når hoppene er tomme,de er så mye mer knytta til føllet sitt.Om de skal gå litt med mora så blir det som regel en langtekkelig affære.
Man må jo bare se tingene ann med disse hingstefølla.
Selvfølgelig kan de forandre attityde,men som regel er de den prsonligheten de er.

Men synes likevel det er bra du har et realistisk syn på hvordan ståa er,bare det sier vel at dette ordner seg
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 07/02/2006 :  11:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes det er vanskeligere når hoppene er tomme,de er så mye mer knytta til føllet sitt.Om de skal gå litt med mora så blir det som regel en langtekkelig affære.
Man må jo bare se tingene ann med disse hingstefølla.
Selvfølgelig kan de forandre attityde,men som regel er de den prsonligheten de er.

Men synes likevel det er bra du har et realistisk syn på hvordan ståa er,bare det sier vel at dette ordner seg

Opprinnelig postet av marcello

Hehe.. Takk for gode ord

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 07/02/2006 :  13:03:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Skriver også under på In Nancyvilles innlegg.

På stutteriet på skolen blir alle føll avvent på senhøsten, og settes sammen i flokker på 3-4 stykker som får gå ute og i store låver sammen. Vi har jo også noen som bare MÅ være litt ekstra ovenpå, og som kan være litt voldsomme både overfor oss som håndterer dem og de andre i gruppa si. "Bøllene" blir da gjerne skilt fra sin gruppe, og satt inn hos en gruppe litt eldre hester, f.eks på utegangsområdet med to og treåringene. Det tar ikke mange dagene før de har jekka seg adskillig ned!

Det går nok bra skal du se, virker jo som han i det minste har en viss respekt for deg! Hadde jeg vært deg hadde jeg nok skilt han fra mora, fått han kastrert og satt han sammen med andre unghester. De lærer utrolig mye av å få gå sånn sammen, så bare at du har mulighet til det er jo kjempebra!

Lykke til!

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  15:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding

Sakset denne lille biten fra "Horse connection"
Litt ekstra støtte til å la "de andre" ta en del av oppdragelsen.

Skrivet: Tis Mar 29, 2005 1:31 pm

Unga hästar uppstallade i grupp är lättare att träna
än unghästar som stallas upp i individuella boxar

Det diskuteras ofta vilken effekt olika typer av uppstallning har på hästars välbefinnande. Hästar är sociala djur och uppstallning i grupp anses som det mest naturliga för hästen. En del hästägare stallar upp unga hästar i små grupper (på lösdrift) medan andra föredrar uppstallning i individuella boxar.

En studie i Danmark har undersökt hur hästens sociala miljö påverkar unga hästars beteende under träning. En grupp unga hästar uppstallade i individuella boxar jämfördes med unghästar som stallades upp i grupp tillsammans med andra hästar. Alla hästar hanterades och tränades enligt ett fastställt schema från 6 månaders ålder upp till 2 års ålder under vintermånaderna.

Resultatet av studien visade att de unghästar som stallades upp i grupper nådde en högre nivå i sin träning jämfört med dem som stallades upp i individuella boxar. Dessutom visade studien att de individuellt uppstallade hästarna bet sin tränare oftare och uppvisade ett mer stökigt beteende än de hästar som stallades upp i små grupper. Studien visar att uppstallning i grupp (på lösdrift) kan ha en positiv effekt på unghästars beteende under träning.

Om du vill ha en unghäst som är lätt att träna – välj gärna en häst som är uppfödd på lösdrift tillsammans med andra unghästar. Hästar som vistats tillsammans med andra hästar är lättare att träna. Dessutom har uppstallning i mindre grupper en positiv effekt på hästens välbefinnande.

oleo

» VIP

Skrevet - 07/02/2006 :  20:29:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk igjen....

Ja, jeg dro da til Felleskjøpet å handlet gjerde utstyr i dag...og der traff jeg sønnen til bonden(som måtte steppe inn da bonden selv ble skadet av Oleo i går). Jeg spurte hvordan det hadde gått i dag, og han svarte bare at det ikke hadde gått noe særlig bra. Han var mørbanket i skulderen og rød og hoven i bakhodet. De hadde havnet i et basketak og landet på bakken, Oleo under og sønnen oppå. Men...smilte og virket upåvirket generelt. Sa bare: Vi har da hatt unghester på gården før!!! Det er da de få sekundene man bruker for å få opp porten som utløser anfallet til Oleo, det tar rett og slett for lang tid for han... ca 10 sekunder.

Så....vi har i dag satt opp gjerder ala de rundt Ihla landsfengsel...
Fjernet all piggtråd og satt de i hver sin luftegård. Hoppa sammen med sin gamle flokk, Oleo i sin kompis gjeng...som vanlig. De er nå 6 gutter i ulik alder, fra 8 månder til 4 år, og en voksen gammel vallak som fungerer som barnehageonkel, fredsmelgler og oppsynsmann... De står ute 24 t i døgnet og tempoet er høyt. I dag tok jeg inn Oleo dryppende våt av svette...da hadde de herjet i en time. Han var grei og blid som alltid, kosen og rolig.... Gutten min

Lite oppstandelse og lite kommunikasjon da de ble satt i hver sin luftegård. Tror hun er fornøyd bare hun ser og hører han... Og puppen er mest for kosen sin skyld, tror ikke han vil bryte seg igjennom bare for å patte. De har høy og halm å gomle på hele tiden, så mye de vil...og kompiser rundt seg bestandig, så jeg tror dette vil gå mye bedre nå. Da slipper også andre å ta han ut og inn hver morgen når han er på sitt værste....

Til info så pratet jeg med 3 ulike veterinærer i dag, da med tanke på kasterering. Jeg ble sterkt frarådet av alle 3. Både pga vekst og utvikling, men også pga risikoen for vannlatningsproblemer som visst nok er en stor risiko ved tildlig kasterering....
Det ville trolig ikke forandret noe i dette tilfellet med tanke på håndtering da dette er pga hans alder generelt og hans tålmodighet ved gjensyn av mamman.

Men, jeg har følelsen av at det vil ordne seg nå... Virket rolig og stille da jeg dro fra stallen i dag. Og prosessen er allerede i gang så jeg tror han aksepterer at hun er på motsatt side. Da kan han gå som hingst til tiden er mer inne for kasterering....og jeg har en bedre følelse i magen for begge mine to dyr

Må bare tilføye at jeg fikk litt puste problemer da jeg så bonden i dag...
Herregud. Da snakker vi blåveis.... 5 sting og hoven som en overmoden tomat. Han fikk en pose tvist med kort på som det sto: Unnskyld. Hilsen Oleo

Takk for mange gode råd...og utklippet fra deg Kurre, det er så sant og absolutt det beste for en unggutt.
Jeg gjorde som du sa Nancyville...Tror det funker bra...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 07/02/2006 20:30:51 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  21:10:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bra!!
Høres jo rent idyllisk ut.
Sånn nesten OT..etterlyste i sin tid et bilde av blåveisen din...nå burde vi vel få et av bonden også???

Du kan jo klistre dem opp på veggen hans? Trofeer?
(Antagelig tror da folk du har et livsfarlig monster og ikke bare en liten liten buse ,så det er kanskje ikke lurt.Men festlig...)

oleo

» VIP

Skrevet - 07/02/2006 :  23:00:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så bra!!
Høres jo rent idyllisk ut.
Sånn nesten OT..etterlyste i sin tid et bilde av blåveisen din...nå burde vi vel få et av bonden også???

Du kan jo klistre dem opp på veggen hans? Trofeer?
(Antagelig tror da folk du har et livsfarlig monster og ikke bare en liten liten buse ,så det er kanskje ikke lurt.Men festlig...)

Opprinnelig postet av Kurre

Pokker, det stemmer det. Jeg skulle jo ta et bilde jeg...men det glemte jeg, og om jeg hadde husket det så hadde det hjulpet svært lite, la igjen kameraet på et hotellrom i London. Innmari glup skjønner du.... Har forsøkt å få tak i det men tar tid...
Han idioten nikket til en jente som hadde helge foring nå sist helg og... To ganger, rett i nesebenet. Hun trodde hun skulle besvime men holdt seg på bena. Var litt missfarget i øyekroken hun og. Så, da er rekkefølgen... Først meg, (selv om det var min skyld)rett i bakken så det sang, skremte livet av venninna mi da han kom seg løs på ridebanen, hun jenta med foringen så det jomet nå i helga, gubben på mandag, havnet på sykehus og sønnen i dag....litt most i kroppen. For en heeeest... Er det rart jeg drikker(spøk så klart)

Må referere til noe min lærer sa til mamma på et foreldremøtet på barneskolen da jeg var en liten fis: Den villeste fole blir ofte den snilleste hest,(i det tilfellet mente hun jo meg, sier jo litt)men velger å tro at det er noe i det.

Redigert av - oleo den 07/02/2006 23:05:17 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 08/02/2006 :  08:15:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
dyrene har lett for å bli som eieren;)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.