hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridebane
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Ridebane
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Skrevet - 06/02/2006 :  14:07:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi skal endelig få ridebane utenfor stallen og lurer på om noen kan komme med litt tips til oss for å få en bra bane. Hvilken type sand er best?, hva inngjerding rundt banen er finest? osv. Supert om noen ville lagt ut bilde av ridebanen sin også

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  14:48:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Du kan se på hjemmesiden min... der er det bilder av ridebanen min.

Vi har kun skrapet av det øverste jord laget og lagt på 0-7 grus oppå dette. Ca et lag på 10 cm. Banen våres heller også litt nedover til den ene siden slik at vannet renne bort. Idielt sett skal banen være litt høyere på midten og helle ut til sidene slik at vannet ikke samler seg.
Det viktigeste å tenke på er at man har gor drenering rundt banen slik at det ikke blir svømmebasseng når det regner.
Vi har brukt 0-7 grus fordi dette er billigere og fordi hestene pulveriserer grusen og det vil da senere bli sand/grus.. Vi har også fyldt på med litt flis..

Som gjerde har vi foreløpig vanlig strøm gjerde, men skal ha opp plast gjerde til sommeren..

Banen vår er 40 *65 og det er greit nok for en sprang bane.

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  15:59:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
(OT: Anbefaler alle som har tenkt seg inn på Lenes hjemmeside å slå av lyden. Det er høy lyd på siden og den går ikke an å slå av :-( ) Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  18:02:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
He he skrudde lyden av jeg da for din skyld Formosissima...
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  19:21:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tusen takk. Jeg skvatt en meter eller to over stolen første gang jeg besøkte (høy lyd og ørepropper). Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.