hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Søt film: tårene spretter.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Søt film: tårene spretter.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 06/02/2006 :  12:11:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her

Sunniiva

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  12:19:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Søt hest, men trist film
Mvh. Sunniva :) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/02/2006 :  12:42:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
The dark side of horseracing

Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  12:51:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
begge var triste, men spesielt den første. Huff, hvordan noen jockyer bruker pisken.....
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  13:37:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
The dark side of horseracing

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Synes synd på hestene.

Bustetrollet

Skrevet - 06/02/2006 :  13:48:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Off, er syk og sitter og googler.

Hest som fikk leggen vridd rundt under ett løp og ..

Hest som måtte amputere foten sin etter et løp

Hest med ett øye

Hest som prøver og komme seg vekk fra bittet

Dårlig film, men man ser virkelig hvordan hånda til jockyen bruker pisken. Og dette kaller man underholdning?

Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  13:53:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Off, er syk og sitter og googler.

Hest som fikk leggen vridd rundt under ett løp og ..

Hest med ett øye

Dårlig film, men man ser virkelig hvordan hånda til jockyen bruker pisken. Og dette kaller man underholdning?

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Uff..Hestene burde ikke fått vere med i det. Synes kjempe synd på dem

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  14:15:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Uff
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  14:21:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg la merke til i at hesten i den første filmen var litt tynn og hadde lite muskler... samtidig som det så ut som han hadde begrenset bevegelighet i bakbeina...
men i rulleteksten til slutt sto det:
Amigo 1972-2002

så det var kanskje ikke så rart om han var stiv og støl, om han var 30 år! det er jo en veldig høy alder på en hest da!!

de andre filmene likte jeg ikke, får helt vondt av å se på de... og det bilde av hesten som knakk foten i løp og den som måtte amputeres etter løp, traff meg rett i hjerterota... huff...
blir så trist av dette...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/02/2006 :  14:26:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg la merke til i at hesten i den første filmen var litt tynn og hadde lite muskler... samtidig som det så ut som han hadde begrenset bevegelighet i bakbeina...
men i rulleteksten til slutt sto det:
Amigo 1972-2002

så det var kanskje ikke så rart om han var stiv og støl, om han var 30 år! det er jo en veldig høy alder på en hest da!!
Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Mm.. Derfor synes jeg filmen var søt. Lager liksom film av siste øyeblikk de er sammen med hesten. Skulle jo slaktes.
Sånn som jeg har gjort. tatt mange bilder, limt det inn i en stor album fra alle de åra jeg har hatt Rosita, fyller på med nye etter hvert.
har også fått filmet meg og Rosita i en trenings økt, og andre ganger Rosita har stått og klødd seg eller hatt hyper fakter.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  14:36:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hesten som har fått beinet vridd rundt: Stakkar.. begynner nesten å gråte jeg nå.. *stakkar* Det er slikt jeg hater å se. Får så vondt inni meg.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  15:06:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

En hest på Atlungstad, der jeg rir, er 31 år eller noe sånn, og han brukes litt i rideskolen ennå. Han er også frisk og rask.

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  15:25:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bare de to første, nå orker jeg ikke mer.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  15:57:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Uff. Begynte nesten å grine jeg.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  16:40:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm..hvilken type løp skal hest som måtte amputere fot etter løp ha deltatt i? Ligner ikke en løpshest innen noen kjente grener. Denne type "reparasjoner" er det nok forbeholdt hobbyhester med pengesterke eiere da en hest med en slik skade nok ville bli avlivet dersom den var en løpshest. Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 06/02/2006 :  16:51:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hest som fikk leggen vridd rundt under ett løp og .

Det er vel ikke bare at leggen er vridd.. Beinet må jo være knekt tvers av under kneet..

Kopi av melding:

Eller at det er en (gira?) hest som kaster på hodet og leieren holder litt hardt igjen..

Kopi av melding:

Hvordan vet du at denne hesten har gått løp? For min del synes jeg ikke dette ser ut som en løpshest i det hele tatt, og for alt man vet kan det ha vært en ulykke..

Kopi av melding:
Hest med ett øye

At hesten bare har et øye er jo ikke så ille iforseg.. Mange hester klarer seg fint etter ulykker der dem enten har mistet øyet eller blitt blind. At bildet viser noe som *kan* være hestekamper er noe annet. Det er vanlig 'østover' (russland, Asia diverse lender der) og jeg skal være enig med at det er ille.. Det *kan* også bare være et tilfeldig og uheldig bilde av et (hingste)slipp. Ofte mye bråk om rang med en gang der også.

Klart jeg synes det er ille da det skjer, men det er faktisk sånn som skjer og alt trenger ikke være dyremishandling. Filmen med klipp fra steeplechase der en masse hester raser er ille, men det er faktisk ikke alle løp der det går så ille. Mange løp går uten at noen hester faller, og det er hester som faller i veldig mange løp, men langt i fra alle går det virkelig så ille med. Om det er fornuftig å frese rundt så fort og samtidig få hestene til å hoppe er en annen sak, men er da sprang også dyremishandling? Hester raser der også rett som det er..

Men er litt lei av alle disse bildene som blir vist frem og man roper om mishandling i alle retninger.. Mange av disse er faktisk bare tatt i feil øyeblikk og ser faktisk veldig stygge ut, men det beciser ikke at sånn er det hele tiden. Mange har hester som går å napper i tøylen, og om man tok et bilde nettopp i det hesten slenger fram hodet og rytteren kanskje holder fast tøylen for å ikke miste den, får man et ganske stygt bilde.. Er dette bildet da beviset for at man plager hesten ved å dra den i munnen hele tiden mens man rir??

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.