hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten jeg er hestepasser for...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Hesten jeg er hestepasser for...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sunniiva

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  17:36:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Jeg rir en 23 år gammel blandings hoppe, hun har hoppe over en meter for mange år siden, men nå blir hu ikke brukt noe særlig i sprang lenger. Jeg og og Synne(vennina mi som rir henne sammen med meg) Har hoppa 50 cm. med henne. Og jeg tror hun syntes det var ganske gøy. Er det lurt å hoppe noe høyere enn 50 cm, med henne?
Håper på svar.

Mvh. Sunniva :)

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  18:04:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spørs jo hvordan den er i beina og i allmen tilstand. Og hva er grunnen til at den ikke hoppes mer, bortsett fra alder? Hvis alt er i orden med bein og helse sånn generellt så ser jeg ikke problemet med å heve hindrene litt så lenge den koser seg med det, trenger jo ikke presses, men feks enkelt hinder på 80 er jo heller ingen høyde for en frisk hest.. Vanskelig å si uten å vite noe mer enn alder på hesten, da dens tilstand kan variere veldig. Har selv ei på 16 i år som oppfører seg og ser ut til å være MYE yngre..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  18:13:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spørs jo hvordan den er i beina og i allmen tilstand. Og hva er grunnen til at den ikke hoppes mer, bortsett fra alder? Hvis alt er i orden med bein og helse sånn generellt så ser jeg ikke problemet med å heve hindrene litt så lenge den koser seg med det, trenger jo ikke presses, men feks enkelt hinder på 80 er jo heller ingen høyde for en frisk hest.. Vanskelig å si uten å vite noe mer enn alder på hesten, da dens tilstand kan variere veldig. Har selv ei på 16 i år som oppfører seg og ser ut til å være MYE yngre..

Opprinnelig postet av picazzo

Eiern rir ikke sprang med henne, pga. hennes alder. Hesten er frisk, Og har ikke noen skader.

Mvh. Sunniva :) Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  18:34:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snakk med eieren og hør hva h*n sier, men hvid hesten er frisk og rask kan jeg ikke se problemet at den hoppes litt så lenge den liker det. Hadde ikke sett problemet hvis det var min hest hvertfall! Og med litt/lett mener jeg at dere kan hoppe over 50 cm med den, men trenger jo ikke akkruat bygge noen høydehopp bane, men rundt 80 burde jo ikke være no problem ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  19:07:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med Picazzo her, å hoppe små hinder med hesten en gang i blant finnes ikke farlig så lenge hesten er frisk! Den har bare godt av litt variasjon i treningen, selv om den er gammel:)
Hege Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  21:51:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Her på stallen er det en ponni som her 29 (!) år gammel. Før var den proff sprangponni (var bla. med i Nordisk). Den er helt frisk, og driver å hopper småhinder, og trives med det :)
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.