hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Senebetennelse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Senebetennelse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  10:55:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har pådratt med det i albue/håndledd. Hele armen er hoven, varm og vond. Har fått det etter for mye maskinskriving i forbindelse med prosjekt/tentamen.

Hva kan jeg gjøre for å lindre det? Hadde nesten ikke karft til å holde i tøylene engang joo..

www.hestene.no

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  11:38:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
ææsj, veit hva du sliter med

jeg slet mye med dette før. det som hjalp var å holde armen i ro. utrolig kjedelig, men det gikk fortest over på den måten. når jeg sier holde den i ro mener jeg ikke helt i ro, bruk den litt ikke så mye at de gjør vondt.

du kan jo selfølgelig dra til legen å få noe betennelses dempende men det vil jo ikke løse problemet ditt på sikt. senebetennelse kommer (så vidt jeg vet) av overbelastning, derfor er det viktig og ikke bare holde armen i ro til det er gått over for så å gyve løs på hardt arbeid igjen, jeg gjorde det et par ganger å senebetennelsen kom tilbake etter et par dager hver gang. ta deg god tid og bygg sener og muskler sakte opp, det er kjedelig, det tar tid, men det er verdt det!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  11:44:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
mariie.: Takk ;-) Jeg driver med styrketrening, og fikk mye betennelse av det før, men nå har jeg begynt med lettere vekter, og da kjenner jeg ikke noe. Men etter intens skriving på data og med penn kom dette tilbake med voldsom kraft.. Lege ja.. Kanskje, er ikke særlig glad i leger jeg, men får se.
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 04/02/2006 11:46:35 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  11:57:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
jeg gikk heller aldri til legen(legeskrekk), men mor forhørte seg litt med sin fysioterapaut. ellers kan du jo ringe legen din å spørre om råd da. god bedring hvertfall!
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  12:00:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg gikk heller aldri til legen(legeskrekk), men mor forhørte seg litt med sin fysioterapaut. ellers kan du jo ringe legen din å spørre om råd da. god bedring hvertfall!

Opprinnelig postet av mariie.

Takk ;) Fikk varmebehandling av fysio sist jeg hadde det, men det hjalp ikke..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  12:44:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har pådratt med det i albue/håndledd. Hele armen er hoven, varm og vond. Har fått det etter for mye maskinskriving i forbindelse med prosjekt/tentamen.

Hva kan jeg gjøre for å lindre det? Hadde nesten ikke karft til å holde i tøylene engang joo..

Opprinnelig postet av Mari^_^

fått det av for mye maskinskriving...? også sitter du på MIX`n...?
hehe, ingenting kan holde forumbrukerne borte

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  12:49:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mari^_^

fått det av for mye maskinskriving...? også sitter du på MIX`n...?
hehe, ingenting kan holde forumbrukerne borte

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Er avhengig vettu..

xxxx

Skrevet - 05/02/2006 :  07:55:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det hjelper veldig godt å sette på en håndleddstøtte (finnes bla. i skinn og neopren/syntet).Da får armen avlastning. Å gud for en deilig følelse å la armen få hvile der når du har skikkelig vondt. Anbefales!

Jeg har selv "tennisalbue" og kronisk senebetennelse i høyre arm + skulder og nakkemyalgi/forkalninger da seff. Det går nedover her gitt..Bare det at jeg har hatt det siden jeg var 24.. Senebetennelsen kom noen år seinere.Sån går det når man driver "rovdrift" på seg sjøl i ung alder og overser advarslene.
Jeg må også ha spesialpute med ekstra nakkestøtte og greier,og det blir faktisk samme prinsipp som senebetennlse i arm; den trenger støtte/avlastning.

Har du ikke dette liggende hjemme akkurat nå kan du som nødløsning surre på en støttebandasje selv,anbefaler en uten hestehår og amoniakklukt ja..

Redigert av - xxxx den 05/02/2006 08:05:14 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  11:30:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nancy: Jeg har såkalt golfalbue (smerter på innsiden av albuen) sa legen. Har hatt det før også. Må ta det heelt med ro frem til onsdag, da har jeg tentamen, og deretter følger 2 uker med prosjektarbeid... Håper inderlig at den demper seg litt til da, ellers får jeg en vond prosjektperiode...

Jeg hadde også greid å få betennelse i venstre håndledd + i høyre håndledd og høyre albue.. Og jeg som er høyrehendt.. Jaja, bandasje, ibux og hvile de neste dagene nå ja..

Hørtes ikke godt ut det du hadde.. Må være kjipt å ha kronisk betennelse...

xxxx

Skrevet - 05/02/2006 :  12:34:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
En venner seg til det.
Noen dager er "bra"-andre klarer jeg nesten ikke skrive på en kvittering en gang.
Prøver jeg da å strekke ut armen bare dirrer den,og er ihvertfall 5 cm. kortere enn den andre.

Røyte/pusse hest kan jeg bare glemme da,det er også noe av de mest vonde bevegelsene.
Løfter fôrsekker/høy osv. på 30 kg.helt greit,men å vri hånda/armen (feks. skrive for hånd,gre meg,pusse tenna,pusse hest,stramme gjord osv.) er AU! på en dårlig dag ja..Kjipt,men sån er det.

Redigert av - xxxx den 05/02/2006 12:41:02 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  13:40:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, høres ikke bra ut.. Akkurat nå har jeg det slik som du har på de "dårlige" dagene, men hevelsen har gått ned, og jeg har mer bevegelighet i fingrene idag :-)

Galie

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  09:53:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei du! Vet akkurat hva du sliter med. Har hatt senebetennelse i mange år, gått til forkjellige leger og fåt utskrevet det ene og det andre. Ingen ting hjalp! MEN! Så leste jeg i et ukeblad om noe som heter "BETVEC" som du får kjøpt i helsekosten. Et naturmiddel. Etter jeg tok halve boksen ble jeg helt fin! Har ikke hatt senebetennelse siden! Nå er det 3-4 år siden sist jeg hadde det. ANBEFALES!!!

Hilsen Hanne

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  12:34:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har kronisk senebetennelse, og mot smertene hjelper Naproxen, som du får reseptfritt på apoteket. Det er egentlig mot menssmerter, men er betennelsesdempende, så jeg bruker det mot begge deler :)
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  13:02:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kan det være senebetennelse jeg har i armene? Jeg har alltid problemer med å holde tøylene, de blir lengre og lengre uten at jeg merker det, til ridelærerens store fortvilelse. Det er alltid noe med hendene.. enten henger jeg på innvending, eller så har jeg ingen støtte på utvendig eller så har jeg for lange tøyler. Noen ganger får jeg skikkelig vondt/krampe i armen og må avslutte ridetimen før.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  17:13:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg lurer litt på om jeg har noe kluss med albuen min. Har hatt "senebetennelse" i den siden i 2004, og den er veldig skiftende, med både mye og lite smerter osv.

Var skikkelig ekkelt idag, da håndleddene mine sviktet i timen.. De begynte å dirre, og jeg greide ikke vri dem.. Slitsomt..

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.