hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Programmet under AEG 2006, helt bak mål..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Programmet under AEG 2006, helt bak mål..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  09:50:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Må bare få ut litt agresjon. Synes programmet for dressur på Artic Equestrian Games (AEG) i år er helt bak mål. Nå er vel ikke AEG's mål å fremme dressuren på noen måte. Men om de virkelig skal sette kjepper i hjulene for å få det til har de klart å legge opp et genialt program i forhold til dette. Ok, de skal likevel ha pluss for at de arrangerer noe dressur, men er de ikke interessert i å samle mest mulig publikum til alle klassene? Det må jo være av deres egen interesse, selv om de har null interesse for dressur..

Jeg har veldig lyst til å få med meg det jeg kan av dressur under AEG. Har fikset fri fra jobben for å rekke og ri hesten og for å få med meg dressuren tirsdag og onsdag. Dressursporten sliter som kjent allerede med at det ikke er alt for masse publikum. Under kvalifiseringsklassene vil det typisk være ennå færre, iallfall når de går på dagtid på en hverdag. Men for å skyte inn ekstra midler for å virkelig ikke få publikum har de besluttet å legge lillerunden på f.eks. tirsdag kl 09:00, og så 10 timer etter legger de da storerunden. De kunne ikke lagt opp programmet litt mer strategisk? Tilsvarende opplegg i programmet for mandag og onsdag også (Lillerunden ca kl 09:00, og storerunden ca kl 19:00).

For min del er det rett og slett ikke aktuelt å være på EAG i over 10 timer for å se to dressurklasser, og utallige timer med ting jeg overhode ikke interesserer meg for.

Litt klaging.. Er bare litt oppgitt Skulle så gjerne sett både lillerunden og storerunden jeg.. Men det blir helt uaktuelt slik det er lagt opp nå.

Ok. AEG's bonus er klinkken med Per Sandgard og Pether Markne før Grand Prix kür klassen søndag.. Og at AEG etter alt for mye om og men endelig klarte å sette inn klokkeslett i programmet.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 03/02/2006 10:02:48

Guro
» VIP

Skrevet - 03/02/2006 :  10:46:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hehe, det skal jammen ikke være greit;)

Det jeg tror er at det ofte er litt sånn "trykk det inn der det er plass" når det kommer til dressur, fordi det fortsatt er sprang som selger best i Norge. Men det er jo lov å håpe på endring.

Sånn litt ved siden av denne skaen så er det jo litt sånn i OHS også, de har nasjonal dressur, og det er jo på mange måter kjempeflott at de har satt opp en dressurklasse til, men når går den?? Jo klokka midt på natta...Men sånn blir det vel bare med sprengt timeplan, og mest mulig inn på minst mulig tid.

Guro
~som ikke engang får reist på AEG:-(
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  10:56:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er bedre med mange timer dressur på rad og rekke, selv om siste startende rir kl 00:01, enn at man må se timesvis med Mounted Games, voltige og sprang, før man får sett resten av dressuren. De kunne iallfall justert litt på tidsskjemaet en dag. Slik at den blir litt dressurvennlig. F.eks. mandag og tirsdag er det ikke dressur som er høydepunktet likevel. Det hadde vært bedre at storerunden begynte før lillerunden nesten At onsdagens storerunde går på kveldstid er forsåvidt greit nok. Men det er ikke alle som drar for å se hest, og som kun tenker "hest er best". Da jeg var liten kunne jeg sikkert sett på alt, men nå drar jeg for å se dressur, ikke hest for enhver pris.

PS: Dette er ikke diskriminering av andre grener som voltige, mounted games og sprang. Bare for å poengtere det. Men det er snakk om prioritering i forhold til hva annet man har å gjøre. At hestefolk har en hest å ta hånd om, og ikke kan være tilstede fra morgen til kveld, er ikke helt uvanlig.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 03/02/2006 :  11:11:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er bedre med mange timer dressur på rad og rekke, selv om siste startende rir kl 00:01, enn at man må se timesvis med Mounted Games, voltige og sprang, før man får sett resten av dressuren.

Opprinnelig postet av spoff

Det er veldig sant, og det er jeg også veldig enig i.
Og det at en god del folk kommer for å se bestemte ting bør jo være noe arrangøren vet. Samtidig er det første gangen for AEG, og da må man vel godta at en del ting blir litt "rotete" eller "urutinert", selvom det sikkert er inne masse folk av de som er med på OHS også. Det er jo virkelig i et stort stevne i norsk målestokk. Med dette sier jeg ikke at det er greit at de legger opp et noe underlig program (sikkert ikke så kult for rytterene heller om det er noen som rir både store og lille runden) (nei, jeg har ikke fått med meg hvem som starter, så dette aner jeg ikke noe om). Så da får man heller prøve å gi dem en hyggelig tilbakemelding om at de neste år kanskje kan prøve å samle de enkelte hendelser som er "små" i en bolk (med små mener jeg da alt annet enn sprangen som jo "gjennomsyrer" stevnet).

Her ble det jammen masse paranteser.

Jeg har forresten ikke fulgt veldig godt med, men har det tatt veldig lang tid å dukke opp med en tidsplan?

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  11:55:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Jeg har forresten ikke fulgt veldig godt med, men har det tatt veldig lang tid å dukke opp med en tidsplan?

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Denne uka.. Veldig fint når de selger billetter, særlig på hverdager, og folk ikke aner når på døgnet de kan vente seg ting.

Det er greit det er første gang, men noe anser jeg som intuitivt. Iallfall dette med skikkelig tidsprogram. Nå er det heldigvis på plass..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  11:57:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Programmet har vært ute en stund, men klokkeslettet må ha kommet i det siste, for jeg var innom for noen dager siden, og da stod det ikke klokkeslett. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.