hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på hengerleie
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Pris på hengerleie
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Fengur

Skrevet - 01/02/2006 :  08:54:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje litt utenfor emne - men hva syns dere er ok pris når dere leier henger? Har en dobbel Gaupen 2000 mod, enakslet, som folk spør om å få leie fra tid til annen, men er veldig usikker på hva som er grei leie pris. Og hva tar dere hvis en hest "sitter på"?

Lita<3

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  09:20:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
den hengeren vi pleier å leie når vi skal på stevner etc. betaler vi 150\200 kr for hver gang :) Hengeren er en dobbel Gaupenhenger i bra stand, men ikke nyeste modell... synes det er en bra pris jeg ;) Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  09:40:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
betaler kr 200,- i døgnet for dobbel gaupenhenger, modell er jeg usikker på. vanligste her hvis en hest "sitter på" er at vi deler bensinutgift og hengerleie
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 01/02/2006 :  10:07:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Her koster det fra 5-700kr i døgnet å leie henger, hvis man får tak i en. Jeg har en ny gaupen henger, har leid den ut et par ganger men har sluttet med det fordi det stadig blir noe ødelagt.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Fengur

Skrevet - 01/02/2006 :  11:00:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok - takk for svar. Jeg har for det meste tatt betaling etter hvor langt de skal med hengeren, uavhengig hvor lenge de er borte....(Alt med måte selvfølgelig) Det blir jo fort dyrt om man skal betale for en hel helg også reiser man kanskje bare 10 mil!
Når det gjelder "sitte på" har jeg sagt at den som sitter på dekker diesel. Jeg holder bil og henger og forsikring og kjører.
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  11:47:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
det hørest jo rimelig ut ;) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  11:49:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg leide henger for en måneds tid siden, og sjekket ut litt priser før jeg fant en som passet mine krav. De fleste hengerne var nyere Gaupen-hengere, boogi. Prisen per dag/døgn lå på fra 200-700 kr. Inntrykk av at 400kr/døgn eller rundt der er det vanligste.

Husk å ha leiekontrakt. Et tips er også å forsikre hengern. Hengern jeg leide var ikke forsikret, dette stod i leieavtalen. SKjønner egentlig ikke hvorfor, for en venninde av meg forsikret sin som hun kjøpte for et par uker siden, og det var veldig billig. Er jo absolutt lurt dersom man leier ut også.

En annen ting som var litt spesielt var at prisen ikke nødvendigvis gjenspeilte standarden. De fleste hengerne hadde f.eks. sommerdekk nå på vintern. Både de på bensinstasjon (hvor det er dyrt), og de veldig billige. Den jeg leide hadde helårsdekk og kostet 400kr/døgn.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  11:57:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss tar vi 90,- pr time og 400,- for et døgn. Dette er også brenn ny henger (ikke gaupen, men husker ikke navnet i farten)
Gå til toppen av siden

Keida

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  13:04:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg hentet min hest lånte jeg henger av naboen, hun tok 200 kr. Leverte den igjen samme kveld. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  15:14:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Betaler kr 0,- for leie av henger jeg Men jeg vet at en her oppe tar 250,- pr dag.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  09:58:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
På stallen der jeg står koster det egentlig 200 kr for lån av henger pr dag, men hvis vi tar noen foringer eller hleper til med andre ting, får vi låne den gratis. Kjempefin ordning!!
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  11:46:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Her hos oss er hengerene eigd av eit hestetrygdelag. Dei som er medlemmer betaler kr 50 + 50 øre km. Dei som ikkje er medlemmer betaler kr 100 + 1kr km.

Kan jo bli dyrt da dersom man skal langt. Dette er dobbel gaupen hengere med boggi. Og det skjer ofte att folk låner og setter dei tilbake ødelagt, men slikt skal egentleg låner dekke.

Eg har skaffa meg egen enkelthenger med boggi da bilen min ikkje kan dra desse dobbelt hengerne med hest inni. Dersom eg låner den vekk blir prisen alt etter kven som låner og kor langt dei skal.

Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 03/02/2006 :  19:19:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da det ikke er mange som leier ut hengerne sine her jeg bor, måtte jeg sjekke hva slikt kostet på bensinstasjonen.

Det koster det 300,- for 4 timer og 550,- for et døgn. Helgepris er 800,-

Så jeg vurdere å kjøpe meg henger. Hvis en drar på 4-5 helgekurs i året, og fram og tilbake på beite og sånn, blir det fort noen tusen kroner, år etter år. Bedre å kjøpe egen henger, da har jeg også henger når jeg trenger. På bensinstasjonen må man jo si i fra på forhånd og sånn, kan jo hende hengeren allerede er lånt ut og sånn.

Jeg har forhørt meg litt rundt med folk som eier hestehengere og de vil nødig leie den ut. De sier at det som oftest blir noe ødelagt. Hva er det med folk som låner hengere og ikke ordner opp etter seg hvis noe blir ødelagt? De ødelegger for oss andre som evt. ikke ødelegger noe eller som gjør opp for seg hvis noe blir ødelagt.
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 04/02/2006 :  16:29:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har en gaupen.. litt blanda modell da den er en av de første som kom ut, men med nye sider, gulv.. osv.. så den er litt gammel og litt ny.. men var den beste biltilsynet hadde sett da den ble sjekket.. Vi tar 350 kr ganga.. helge pris kommer litt an på hvor langt de skal.. men til arendal tror jeg vi tok 600 for hele helga. leier betaler skader som de forårsaker. Må nesten ha litt for å leie den ut da det blir mer slitasje, men vil ikke være så dyr heller.. synes det er dyrt nok. Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  00:09:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Var så heldig å få hengeren min (dobbel) til 1 500 kr jeg, så slipper alt styret med å låne hver gang Day og jeg skal reise bort! Genialt.
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.