hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp! Hun drikker nesten ikke!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hjelp! Hun drikker nesten ikke!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 18/07/2003 :  20:56:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Hei sann :) Min kjæreste hest drikker lite... Jeg begynner å bli litt beskymret, men har hørt at det er noe man kan putte i vannet, så det blir mer fristene å drikke eller noe.. Kan ikke komme på hva det het, så hvis dere vet om noe som kan hjelpe, skriv inn!

Klem, Cami

FrkFlorett
» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2003 :  22:52:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFrkFlorett  Svar med kopi av melding
prøv med noen store klyper havsalt i foret, det brukte vi til en traver jeg tok meg av før.. han drakkk lite, å fikk havsalt.. og det har forbedret seg... ellers la en salt slikke stein alltid være tilgjenglig...

håper hun får slurpa i seg vann nå da=)

...hest er livet...
Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2003 :  16:11:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
går hesten din på beite?
det er offte at hester nesten ikke drikker når de står på beite pga. at det er mye foktighet i gresset....

ene hesten min nektet å drikke kaldt vann, men hun drakk vist at hun fikk lunket vann.

Gå til toppen av siden

karinzo
» VIP

Skrevet - 19/07/2003 :  17:47:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min liker ikke å drikke fra vannkaret sitt. han liker heller ikke kaldt vann i bøtte.

Lunkent vann liker han... men har du prøvd med litt varmt vann (ikke kokvarmt), min hest elsker det!!! Varmt vann er snop for han, virker det som. Men det er jo ikke sikkert dette funker på din hest.

Har hørt at det finnes et eller annet middel en kan putte i vannet, som nøyraliserer klor. Det er mange hester som plages med kloren som tilsettes drikkevannet for at det skal være så reint som mulig...
Husker ikke hva dette pulveret het. Noen som vet det?

Du kan også legge ganske små eple og gulerot-biter i vannet. For de fleste hester blir det vanskelig å få fatt i, og de drikker endel mens de "jakter" på godbitene.

Har du prøvd å tilsette melasse i vannet? Dette hjelper for noen.

Håper noe av dette funker...

PS! Hvis du merker at hun virkelig begynner å bli tørr: kontakt vetrinær.
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 19/07/2003 :  21:59:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
karinzo : Hvor kjøper man Melasse?? I hestebutikker??

HAr prøvd med havsalt, men hun lar det ligge igjen...:P

Gå til toppen av siden

FrkFlorett
» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2003 :  18:30:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFrkFlorett  Svar med kopi av melding
merkelig... hesten min sluker i seg havsalt*lol* tur hun elsker det, men jeg gir henne ikke det permanent....
har aldri brukt melasse på min hest, men du kan få kjøpt en god hestemussli av norges for( med melasse i), prøv og strø hestemussli fra norges for i vannet, prøvde det på min hest.... og jeg trudde hun skulle velte heile baljen for å få siste rest... rart hest as... hu nekter å spise annet en norgesfor...
jeg trur du kan få melasse på felleskjøpet.(FK butikkene)

lykke til=)

...hest er livet...
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 22/07/2003 :  13:14:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
melasse bruker mest til maten da, og til kosevann...men går hun mye ute? hesten min drikker heller ikke så mye inne, hun sparer seg til å komme ut. de synes det er morsommere å drikke der...

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2003 :  22:49:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten legger igjen saltet (og vitaminer) kan det være en idè å ha litt vann i fôret, da klarer de ikke å skille det ut. Jeg venter til kraftforet er blitt til en slags grøt før jeg gir det til hesta og da spiser de alt(hadde et problem med at de la igjen saltet og vitaminene sine) Håper det hjelper

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2003 :  00:56:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Sjekk kvaliteten på vannet du gir den. Om det er ok, kan du mprøve å ha litt eplejuice eller nektar i vannet.

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2003 :  21:02:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppa mi drikker nesten aldri noenting, om vinteren foretrekker hun fersk snø ute i kvea si (stor med en del skog, lite forurensing), og når hun kommer inn for natta vinterstid så drikker hun ca 8-10 liter vann iløpet av de 8 timene. Om vinteren har hun forresten fri tilgang på rundball som ikke blir frossen, men allikevel ikke så tørr som vanlig høy.
Om sommeren har jeg ikke så god kontroll på hvor mye hun drikker, men tror ikke det er mye da heller. Masse saftig gress sørger vel for nok fuktighet.
Saltstein er hun veldig glad i, sluker det ikke, men er bortpå å slikker et par ganger flere ganger om dagen.
Prøv melasse i vannet, det behøver ikke å være så stor dose pr liter vann.Bare for å få litt annen smak på vannet...
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 29/07/2003 :  23:00:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Takk for mange gode råd. Har brukt mellasse i vannet noen dager nå, og ho sluker jo vannet sitt!! Det er så deilig å se :)

Et par ting jg lurer på om Mellasse :
Er det noen sånne grenser/regler om hvor langa man kan bruke mellasse?? Blir hestene lei av det hvis de får det hver da?

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2003 :  00:49:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Melasse tærer på tennene og virker avførende. Sannsynligvis drikker hun mer fordi vannet smaker som snop, enkelte hester drikker mindre enn andre. Sjekk om vannet lukter rart... Tror eplejuice er sunnere, men også mye dyrere i lengden. Tror du skal være forsiktig med melassen... Ha isåfall bare bittelitt oppi...

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 30/07/2003 :  22:02:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Takk Stormy :)

Kopi av melding:
enkelte hester drikker mindre enn andre

Vi begynte å bli beskymret for at hun ikke drakk da dyrlegen sa at hun begynte å bli litt tørr...

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2003 :  22:21:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
hehe, men da er jo saken en annen. Lykke til med å bløte opp hesten da;)

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

babylon

Skrevet - 03/08/2003 :  16:44:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da burde jeg prøve å ha melasse eller eplejuice oppi vannet til hesten min... Hun drikker, men det er bare når jeg "mater" henne med vann og viser vei til vannbøtta! Hun begynte også å bli tørr, helt til vi satt ved bøtta når hun drakk... Det virker som om hun er redd for vannet... Bøtta kan det ikke være, for uansett hvilken bøtte, i alle fasonger, er hun skeptisk...

-Hester er livet, ta vare på dem-
Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2007 :  11:55:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Veninna mi gir hesten sin sånn eplepulver i vannet, og da drikker hun.
Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.