hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bytte stallplass?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Bytte stallplass?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lino

» VIP

Skrevet - 31/01/2006 :  20:49:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har fått tilbud om plass på en annen stall enn den jeg står nå, men er utrolig usikker på hva jeg skal velge, om jeg skal bli der jeg er eller flytte hesten.
Han har jo flyttet to ganger siden november, og jeg synes litt synd på han.

Fordeler med ny stallplass:
- nytt/større miljø
- bedre tilgang på ridebane/ridehall
- høy, kraftfor og spon inkludert i prisen
- bedre plass (stallen vi står på nå er bitteliten)
- hesten får stå på samme stall som søs sin

Ulemper:
- lenger reisevei
- dyrere (ny stallplass koster mer enn jeg nå bruker til sammen på stallplass, mat og spon)
- verken jeg eller hesten min liker nye steder (hehe)
- er usikker på om forryterne mine gidder å fortsette, for de får enda lenger reisevei enn meg

Noen som har noen tanker som gjør det enklere å velge?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  22:12:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hadde jeg hvert deg hadde jeg nok latt hesten stå der den gjør nå (hvis den trives?). hester trives jo ikke med å flytte ofte (jo, noen takler det greit, men det mest ideelle er om hesten får slå seg til ro et sted). og det mest verdifulle for hesten din å deg er jo tiden dere tilbringer sammen, å siden det er lengre til den evt nye stallen forsvinner jo litt av den tiden..
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 31/01/2006 :  22:35:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Han mistrives ikke, men han er ikke så veldig happy heller. Problemet der han står nå er at de andre har "porselen-hester" så han må stå alene i padocken, og det virker som han savner kontakt med andre hester.
En annen ting med "porselen-hestene" er at de kun kan stå ute 6 timer i døgnet, og siden jeg ikke har mulighet til å dra opp hver kveld og slippe inn, må jeg rette meg etter når de andre tar inn sine.
En 3. ting er at ingen av de andre 3 som står i stallen vi står nå tør å ri med oss, ikke at dyret mitt er farlig eller noe, men noen har satt ut et rykte om at han er helt vill.

Jeg tror i grunnen ikke jeg trives så veldig godt der vi står nå, og det er kanskje like viktig som om han trives eller ikke.
Samtidig er jeg redd for å trives mindre på den andre stallen, eller ikke i det hele tatt. Jeg er fryktelig sjenert og bruker usannsynlig lang tid på å bli kjent med folk, så om jeg kommer til stor stall kanskje det tar enda lenger tid?!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  23:09:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Ut i frå det du skriv ville eg nok flytta hesten. Han vil nok uansett trivest bedre om han får stå ute heile dagen sammen med andre hestar, og slepp å gå åleine på tur. Og du vil jo også trivest bedre med å sleppe å ri åleine heile tida.
Når det gjeld det å bli kjent med nye folk, synest eg det er lettare å bli kjent når ein er i eit hestemiljø enn ellers. Alle har jo noko til felles, og det er ikkje så vanskelig å finne noko å snakke om:)

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  09:44:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville flyttet hesten. er ikke bare hesten som skal trives på en stall. bli kvitt porselenshestene, gi hesten din ordentlige hestevenner og bli bevis at rykte om at han er vill ikke stemmer!
dersom du viser at du har interessen og bryr deg om hest, stall og miljøet pleier resten å gå av seg selv.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/02/2006 :  00:55:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nå har jeg skrevet kontrakt med den nye stallen og funnet ei som vil overta der jeg står nå, så nå er det gjort. Må innrømme at jeg er litt nervøs, siden jeg er så sjenert og sånn, men skal blir utrolig deilig å få ha hesten sammen med søs sin igjen :)
Gleder meg masse til å flytte nå, selv om jeg er nervøs..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  01:51:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
kommer nok til å gå bra! lykke til:)
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  10:18:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til =) Går sikkert bra ;)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/02/2006 :  14:59:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Takk :)
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/02/2006 :  18:00:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Dette går bra:)
Og som sikkert mange har skjønt at mantraet mitt er: Det skal være gøy (størsteparten av tiden) å holde på med hest!! Og da er det så utrolig viktig at både hest og rytter trives i stallmiljøet, med både de andre to og firbente :-)

Lykke til med flytting Lino:)

Guro
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  11:51:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Har akkurat flyttet stall selv!

Selvfølgelig er man nærvøs, det var jeg også. Men det gikk bedre enn jeg hadde trodd.

Nå sleit jeg heller litt med at stallen jeg har flyttet fra, er det stallen jeg har vært i i hele midt liv. Det var ganske tungt.

Men den nye stallen er nærmere meg og studiene, og forrytteren min blei med. Det at hun blei med (hun fikk da mye lenger vei), var det som gjorde til at jeg bestemte meg for å gjøre det.

Har ikke angret!

Du må ha lykke til, det går bra skal du se!
Bare si hei til alle og gi dem et smil, så pleier det å gå bra!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  13:51:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ja, jeg hadde heller ikke flyttet om ikke forrytteren min hadde blitt med, hun er så utrolig flink med Birk at jeg er sjelegald jeg har henne!
Sambo og jeg lå og snakekt sammen i natt, om hvordan vi begge må bli flinkere til å bli kjent med folk, og hvordan vi skal gjøre det. Egentlig er det jo ganske enkelt - alle hesteeiere elsker komplimenter for hesten sin, og alle hester er det noe pent å si om ;)

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  23:24:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Tror det er lurt av deg å flytte jeg, selv om det er lengre reise tid og dyrere, så virker det som om bde du og Birk vil få mer utav den stallplassen! :)

O.T: lykke til med flytting, er det til Hjortland dere flytter?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 10/02/2006 :  11:29:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jepp, Hjortland, ja.
Har ikke engang vært der ute, jeg. Men stoler på søs :)

Jeg tror også vi får mer ut av treningen om vi flytter, nå kan jeg ikke planlegge bruk av ridebane for jeg vet aldri når den er ledig. Dessuten er den veldig dårlig den vi har tilgang på nå, og det setter jo også en liten stopper innimellom..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.