hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Moms på stalleie
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Moms på stalleie
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  22:28:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hvor mange her betaler stalleie inkl. moms? Var nettopp en stor sak i HA (Hamar Arbeiderblad) hvor staten mente at et hestehotell i Løten skyldte 200.000 kr (tror jeg det var) fordi de ikke har medregnet moms i stalleien. Eierne av hotellet mente at dette var feil, og gikk rettens vei. Der vant de på alle punkter.

Utleie av stallplass sees på som utleie av fast eindom, og er IKKE momspliktig. Ergo, man skal ikke betale moms i stalleie.

Kom som et sjokk på oss i stallen da vi ikke har vært klar over dette. Noen som har vært borti noe lignende, og hva gjør man i slike saker?

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Lucinda:

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  23:39:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Stallen her deler opp i stalleige som er uten moms og foret som skal være moms på.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 31/01/2006 :  07:24:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke hørt om noen som betaler stalleie med moms. Er det vanlig?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  07:52:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Betaler heller ikke moms på stalleie, tror ikke det er vanlig å gjøre det heller.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  08:56:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg betaler faktisk moms på stalleie og det står spesifisert på regningen.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  10:18:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selve boksleien er momsfri. Det man betaler for tjenester som foring, trening o.l. er mompliktig. Det man betaler for fôr og flis er også momspliktig.

Det er bare de største stallene som betaler moms, de mindre stallene er ofte for små til å bli momsregistrert. Det kommer an på hvor mye inntekt man har.

Ble det klarere nå??? Jobber som regnskapsfører...
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  11:04:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betalte moms på den ene stallen jeg sto på, og da på "tjenester" og ikke boksen.
Hege Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  15:55:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Takk Tabrathe, jeg forsto litt mer nå. Mener å huske at fôret står som et eget bilag også kommer stalleie inkl. moms som et eget bilag under der igjen. Men jeg skal sjekke opp for sikkerhetsskyld.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  01:29:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Ja,moms er no dritt...
Det er jo det på nesten alt idag...
Men på selve stalleia betaler jeg ikke moms men for foret er det moms...

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.