hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - import av hest fra sverige;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 import av hest fra sverige;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Galie

Norway
Innlegg: 246

Skrevet - 29/01/2006 :  17:11:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg skal mest sannsynlig importere hest fra sverige, noen som har noe erfaringer rundt dette? Jeg sender importmelding til mattilsynet før jeg drar ned, er klar over at hesten må ha en hesleattest som er maks 48 timer ganger, og at hest over 6000 må det betales tollavgift for. under 6000 må man være ute av landet i 24 timer for å ta den inn som reisegods. Men så er det noen som har nevnt at tollvesenet også krever penger pr mil man har kjørt i sverige??? Er dette mulig!!? Noen som har erfaringer rundt dette?

Mvh Hanne;)

www.gallemann.piczo.com

picazzo

» VIP

Norway
Innlegg: 611

Skrevet - 29/01/2006 :  19:02:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er no kontroll på hvor lenge du skal ha vært ute av landet, ingen som skjekker, tok inn en i sommer som reisegods og den møtte jeg på grensa bare. Gikk helt fint. Tror heller ikke det er no avgift pr kjørte mil, søstra mi henta en i sverige for et drøyt år siden (kom med transportfirma så hu møtte bare på grensa) og hørte ikke om at hu hadde betalt noe annet enn toll på den da..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway
Innlegg: 1568

Skrevet - 29/01/2006 :  20:31:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Da jeg betalte toll/mva på hesten jeg tok inn fra Danmark, så stusset tollvesenet på at det stod "inkl. transport" på kjøpesummen... Det var "uvanlig" sa de... Og jeg skulle egentlig ha betalt moms på alle transportutgiftene mine ifb med hentingen av hesten. (Ergo moms på ferge, drivstoff etc.)

Få selger til å skrive "Ferdig levert" eller "transport inkludert" på kjøpekontrakt/faktura...
Så sparer du noen kroner. Dette gjelder kun hester som koster over 6.000.-/ikke tollfri import.

Line.

Edit; en r for mye.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."



Redigert av - Cowgirlchris den 29/01/2006 21:28:35 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway
Innlegg: 2073

Skrevet - 30/01/2006 :  12:40:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tok inn hest fra Sverige og fikk en aldri så liten overraskelse da jeg ble avkrevd moms på kostnadene ved antall kjørte mil i Sverige...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway
Innlegg: 618

Skrevet - 31/01/2006 :  22:59:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det med moms på transportutgifter i Sverige var ukjent for meg,er det sånn etter at Sverige ble eu-land og? Eller er det kun "heia Norge"?
Skal nok med tid og stunder hente inn en shettis fra Sverige,siden man får mye mer for pengene enn her. Har jeg skjønt det riktig hvis jeg kan ta inn ponni til 6000,- uten større kostnader? Har blitt informert om det med kjøttpris,at det var det rimeligste alternativet hvis ponnien var liten..
Gå til toppen av siden

654321

Innlegg: 20

Skrevet - 31/01/2006 :  23:48:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må man ikke betale toll som vanlig på shetis hvis man skal reg. det?
Er det 5000 i toll + mva + mva kjøpeavgiften her også?
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway
Innlegg: 618

Skrevet - 31/01/2006 :  23:55:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må man ikke betale toll som vanlig på shetis hvis man skal reg. det?
Er det 5000 i toll + mva + mva kjøpeavgiften her også?


Jeg har fått opplyst at jeg må ut med 5000 i tollsats når jeg skal importere ponni. Veier ponnien under 133 kg (noe den sannsynligvis ikke gjør),kan jeg søke om å betale per kilo. Blir litt forvirret av det som kommer frem i tråden.

Redigert av - Kine og Tassen den 31/01/2006 23:57:46 Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway
Innlegg: 618

Skrevet - 01/02/2006 :  00:02:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var inne og sjekket opp litt mer:
http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=75230&epslanguage=NO

Sånn jeg forstår det er det i orden å innføre dyret som reisegods,men jeg kan ikke avle og selge avkom.
Gå til toppen av siden

Galie

Norway
Innlegg: 246

Skrevet - 28/02/2006 :  13:39:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen!
Og takk for alle svar
Nå har jeg endelig fått hentet inn drømmehesten min fra sverige
Hilsne Hanne og Galie

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

GPA

Innlegg: 34

Skrevet - 22/04/2006 :  20:56:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye betalte du i toll og moms da? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.