hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Relative pronomen på tysk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Relative pronomen på tysk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  21:21:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Neida, jeg husker mye jeg, men ikke gramatikk. Nå skal det sies at det snart er 6 år siden jeg hadde tysk.

Opprinnelig postet av Formosissima

Bra det da, da driver jeg vel ikke med noe som er skrekkelig bortkastet håper jeg..

Opprinnelig postet av Mari^_^

Kan jo være greit å, hvertfall delvis, beherske et ekstra språk utenom engelsk, uansett. Man husker gjerne lite av gramatikk og andre avanserte ting etter noen år, men man kan iallefall forstå og gjøre seg delvis forstått på språket også etter noen år når man tror man har "glemt alt".

Hadde fransk (snart fem år siden nå), og trodde jeg hadde glemt alt sammen (fransk "sier" seg dessuten ikke selv, på samme måte som tysk, da norsk, fransk og engelsk tilhører tre forskjellige språkgrupper, mens norsk og tysk begge tilhører den germanske, og har en del felles trekk), men jammen meg snakket jeg ikke fransk så det sto etter i Paris i fjor sommer:p Om det var bra fransk, er jo en annen sak, men forsto det meste av det folk prøvde å si til meg, og kunne også svare noenlunde forståelig på mye av det. "jai lurer på du vet veien eiffeltårnet?" :D
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  21:31:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
batta: Godt å høre :-)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  22:56:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig, et språk er aldri bortkastet å lære seg. Faktisk har jeg hatt mere bruk for tysk enn engelsk når jeg har reist rundt i Europa, til min store overraskelse..
Renate
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.