hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hodelag til dressur (trinse)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hodelag til dressur (trinse)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivM

Skrevet - 28/01/2006 :  22:59:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nå et Red Line hodelag jeg har sett meg grundig lei av, stivt papp lær og trange hemper. Jeg vil derfor kjøpe et hodelag som jeg kan ha lenge og med god kvalitet, og som helt sikkert koster alt for mye penger(uheldigvis)...

Det jeg vil ha er et hodelag med bred, foret nesereim, gjerne med det de kaller crank nesereim på engelsk (vet ikke hva det er på norsk), og UTEN diamanter, sølvdekor osv *grøss*.
Kvaliteten bør være sånn ca stubben standard og pris absolutt maks 2000,- (til den prisen forlanger jeg hodelag som nærmest varer evig).

Dette Stubben 1085 trinsen er sånn ca hva jeg er ute etter, men før jeg bruker så mye penger på et hodelag vil jeg gjerne sondere terrenget (les:hodelag-jungelen) etter eventuelle kandidater.

Noen som vil anbefale meg andre merker ol?

Mvh Liv Marit

tebj0

Skrevet - 28/01/2006 :  23:22:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Sikle sikle* Det hodelaget var kjempe-pent... Fikk lyst å kjøpe nytt hodelag jeg også Gå til toppen av siden

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 28/01/2006 :  23:34:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Hvor får man kjøpt det stubben hodelaget? det har jeg lett litt etter(en i stallen som har det, men hun kjøpte det i Danmark)

Har selv et kieffer hodelag, såkaldt "Kieffer Madonna". man kan velge mellom 4 forskjellige pannebånd, men det kommer veldig ann på hva butikken har inne. Det har "pull-back" og ok bredde på neserem. Har hatt mitt et år nå, er fonøyd hittil, ser ut som det holder i sømmer og greier. Men synes det har strukket seg veldig mye Har nå alt på det innerste (str cob), og har måtte ta nye hull flere steder, har vel måtte ta det inn ca 2-3 "hull" alle steder... Kieffer har mange hodelag å velge mellom

Ellers så synes jeg selv at OS har utrolig mange lekre hodelag, *sikle, sikle* men det finnes ikke et til under 3400,- mener jeg
Hubertus har noen fine til en grei penge... ellers kommer jeg ikke på noen flere i slengen

Spør du meg så tror jeg du egentlig har klart å finne det mest kurrante selv! Synes jeg da!

*burde vel egentlig tenke på å legge meg nå*
Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 29/01/2006 :  00:07:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fant dette på http://www.tds-saddlers.com. Har kun sett det i England og Sverige enda, men butikker som forhandler stubben bør jo kunne ta inn.

Er jo veldig fint dette da, og læret i stubben er jo prima. Jeg har også sett litt på passier hodelagene og de er lekkre!

Du som har Kieffer, hvordan er nesereimene i str? Hvis de er relativt store i str fra før av og pluss at de strekker seg tror jeg det blir veeeldig stort til min spinkle frøken.
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 29/01/2006 :  01:34:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har selv Kieffer, men var jeg deg ville jeg styrt unna denne. Særlig hvis du har tenkt å bruke litt penger på nytt hodelag. Læret i Kieffer er ikke bra når du sammenligner det med andre litt kostbare merker. Stubben har mye bedre lærkvalitet. Det flotteste hodelaget jeg noengang har sett må være Devocoux. Fantastisk lær! Vet det finnes en hjemmeside, men finner den ikke for øyeblikket. Og Albion sitt KB trinse og kandar - superflott! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/01/2006 :  12:26:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med Knigths Leather? Vakkert, stilrent hodelag, med bred nesereim og pullback. Og virkelig solid! Jeg har hatt mitt i over 2 år nå, og bruker det daglig! Selges på http://www.stallfrisk.no/hesteutstyr.php?kat=hodelag men sidene er ikke helt ferdige enda, så de har ikke fått lagt inn bilde enda. Men om du ser på hesten som har på seg Kimberly stalldekkenet, under dekken, så mener jeg det er den brune utgaven av det (hesten har ikke på ekstra-nesereim på bildet, men den følger selvsagt med). Og det er mye billigere enn Kieffer!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  18:35:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det Kniths Leather Artur hodelaget Thorhild viser til er veldig fint. Du finner det også her (Alvøen Ridebutikk, med bilde). Dette er med messingspenner.

Har selv et Hubertus Classic hodelag som i tillegg til de finessene du viser til, har ergonomisk nakkestykke. Koster 6-700kr (husker ikke helt). Jeg kjøpte mitt hos Pet-Mix på Kløfta (nettbutikken er kjent som MinHestebutikk.no). Du finner det ikke i deres nettbutikk, men de har det i butikken. De sender det sikkert.. Det ser slik ut.

Kieffer har også noen hodelag ala det du søker, men de blir litt dyrere. Kieffer har ofte mye glitter og juggel på sine hodelag, noe som er trist, da er i utgangspunktet er veldig fine, men jeg er som deg, glitter og stas er ikke pent.

Ellers har også Otto Schumacher og Passier sine varianter, men disse blir dyre. Antagelig over 2000kr.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 29/01/2006 18:36:29 Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  19:28:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Personlig liker jeg hodelaget Ergonomic fra Kieffer. Det har foring i nakken, en bred kombinert nesereim. Det ser utrolig fint ut, men har aldri sett det i virkeligheten eller i bruk. Vet ikke helt hvordan kvaliteten til Kieffer er, men vet om mange som har hodelag fra dem og som er fornøyd. Men kvaliteten til Stubben er jo suveren da. Likte det hodelaget du har bilde av. Har ikke sett et Stubben hodelag med så bred nesereim før... Veldig fint. Selv liker jeg også foring i nakken jeg da. Og ikke noe diamanter og tull...

Men Kieffer har endel fine hodelag. Det er vel endel butikker som fører dem. Siden dems er i hvert fall

http://www.kieffer-saddle.com/kieffer_e/web-content/pages/zaum_e.html
Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 30/01/2006 :  22:34:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lest/hørt flere steder at kieffer ikke er så bra i læret, så jeg tror jeg styrer unna de.
Ang det hubertus, jeg syns det var veldig fint men jeg vil ha en bredere nesereim.

Noen som har hørt om eller har Sabre hodelag?

Takk for innspill så langt
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 30/01/2006 :  22:42:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sabre skal være bra, men er ikke de KJEMPE DYRE?????
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  22:59:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sabre skal være bra, men er ikke de KJEMPE DYRE?????

Opprinnelig postet av TORHILD

Ligger vel rundt Stübben i pris. Enig, de er ofte kjempe fine.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 30/01/2006 :  23:29:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stubben kan du jo finne flere steder fra tusenlappen og oppover, mens Sabre koster jo fra 1600,- til langt over 2000,-
Gå til toppen av siden

MissMabel

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  13:32:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei. kjøpte et horse head hodelag når jeg kjøpte hestem min for to år siden . og det er så godt som nytt, bare mye mykere er av knallbra kvalitet Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  13:44:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
liker de hodelagene som er svart med hvit foring å bred ''pull-back'' nesereim:) å der ikke dyre, lihher vell på rundt 600-700 i pris, kjempe fine:) Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 17/05/2007 :  17:52:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis man skal drømme litt, gå til www.ridebutikken.no -> Hodelag og finn Prestige Trinse med bred nesereim. Nesten 3 tusenlapper.. Nå har jeg ikke sett dette hodelaget "live", men jeg har sett kandarhodelaget, som er av en helt annen klasse enn alle de andre vanlige merkene. Og det bør det også være, iom at disse hodelagene koster 1000 kr mer enn andre, dyre hodelag. Gå til toppen av siden

Venia.

» VIP

Skrevet - 18/05/2007 :  00:39:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pull back = tilbaketrekk på norsk

Altså blir et hodelag med pull back nesereim enkelt og greit et hodelag som har nesereim med tilbaketrekk.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.