hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nye vaksinasjonsregler??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Nye vaksinasjonsregler??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

xasup3

» VIP

Skrevet - 27/01/2006 :  22:09:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet at i 2005 så ble det innført nye vaksinasjonregler for hester som startet internasjonale stevner(FEI). Dvs. at de mått ha vaksine mot hesteinfluensa hver 6.mnd. istedet for hver 12.

Nå er det ikke lenge før stevnesesongen er i gang også fikk jeg høre at disse reglene vistnok skulle gjelde for ALLE hester uansett stevne?!(fom 1/1-2006)Har søkt på nett og på rytter.no. Reglementet er ikke oppdatert siden april 2005 og jeg sitter her og lurer...

Noen som vet??

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  10:40:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Mente de da uansett hva man skulle delta på?

Hmm.. Da var det rart ikke dyrlegen her sa noe om det..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  16:52:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heller ikke hørt no om det, og skumma nå nettopp gjennom "reglementsendringer 2006" i nyeste hestesport.. Så ikke noe om det der heller, skulle jo tro det hadde stått nevnt der hvis dette var realitet..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  17:21:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg har heller ikke hørt noe om det...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  18:30:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vaksinerte i desember og min dyrlege sa ikke noe om det. Hun pleier da og være oppdatert så regner med hun hadde nevnt noe hvis reglene var endret.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  20:18:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
For Islandshester som skal konkurerre internasjonalt må man vaksinere 2 ganger i året no....
Men vet jo ikke hvordan det er med andre hester.

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 28/01/2006 :  20:50:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg óg har hørt det der, samt at alle skal bære nummerlapp på distriktstevner (som man må skaffe selv). Hos NRYF står det ingen ting, og ei heller i oppdateringen i Hestesport som jeg forøvrig nileste. Skal starte distrikstevne 11.februar, så få vi se... hehe

Det enkleste er jo bare å ringe Rytterforbundet framfor å spekulere *lat*

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 11/02/2006 :  13:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har snakket med NRYF nå...Hun jeg snakket med mente at dersom man bare startet distrikt og klubbstevner mm. så holdt det å vaksinere hesten en gang i året. Flere produsenter anbefaler at man også bør vaksinere hver 6 mnd. FEI - klasser krever at hesten er vaksinert hver 6.mnd. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.