hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Roter hesten på boksen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Roter hesten på boksen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 26/10/2003 :  10:32:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Det med å legge igjen møkk, slik at hesten kun gjør fra seg der, fungerer som regel kun på hingster (møkka som ligger igjen bør være fra en annen hest), eller vallakker som tror de er hingster (slik som shettisen på stallen vår). Grunnen til dette er at hingster bruker denne metoden når de skal avgjøre hvem som skal "få" hoppene i flokken (er faktisk sjelden at de sloss om damene), den som har lagt "kronen på verket" blir "sjefen"!! Merkelig sak, men sant Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 29/10/2003 :  19:43:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Refererer til innlegg over:
Dette visste jeg ikke, jeg har alltid innbilt meg at møkka skal være fra samme hesten jeg..*sukk* så dum går det faktisk ann å bli

Altså, da er det bare å komme opp med et godt forslag, som ikke innebærer møkk da

Men Holter kan ikke dette fungere for hopper, iallfall om de går i flokk (altså flere sammen ute..) at det på en eller annen måte kan tilsvare rang i flokken også!?

Guro (rimelig utvitende om hvordan man får en ryddig hest)

Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 29/10/2003 :  22:31:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Vi har en som er kjemperenslig på boks, Ros legger fra seg møkk og uring på samme sted hver natt, og snur seg rundt i boksen kun en vei når hun flytter på seg og ligger så og si aldri i møkka.

Men SVarten derimot( som i enda en måned skal stå på spilt) er en gris. Hadde ham i boks hos noensom passet ham og de skulle aldri mere møkke etter Svarten! Møkk i tre hjørner også går han flere runder rundt i boksen... Han er en gris på spilt også.. Men tross at han er grisete så gleder jeg meg til vi flytter om en måned og han skal stå på boks. Det hjelper mye på at hestene blir brukt mye og er mye ute, nå har hestene mine fri og urolige inne, selv om de er ute 12 timer om dagen. Det med å legge igjen møkk fra en annen hest i boksen funker på Svarten, første gangen har driter, de neste gangene er det der han står til enhver tid...

Dølehestfan med to svarte dølahester
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2003 :  17:54:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hei Guro
Vet ikke om dette fungerer på hopper (fikk dette rådet da jeg hadde vallakken min), men det måtte være fra en annen hest (hingst?) husker jeg, men det virket uansett ikke på min hest, han var like grisete hele tiden. Men Holter er ihvertfall veldig renslig, vet ikke hvor hun har lært det (kjøpte henne sånn), så det kan jo hende det hjelper på hopper også.
Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 31/10/2003 :  22:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min er helt grusom!!!!!
Han driter og pisser stort sett på samme kvadratmeter, men dete r så masse av det at det bygger seg opp.. Han oxo roter alt høyet rundt i boksen, og roter og skraper.. Han er urolig på boksen og skraper som en tulling hele tiden.. skal prøve noe av det som andre han foreslått, skal si fra om d hjelper... har masse flis da, så d framdeles skal være nie der etter at han har srapt...
Gå til toppen av siden

martinius

Norway

Skrevet - 09/12/2003 :  17:51:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemartinius  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemartinius  Svar med kopi av melding
Hen min er helt forferdelig til å rote!!
Han bæsjer overalt i boksen til og med oppi høyet sitt. menhan tisser bare et sted! Men det verste er vannsølet hans! Når han spiser høy så blir han utrolig tørr i munne så han drikker mye men lite så tar han vannet i munnen og slipper det på veien fra vannkaret og så all flisen fra vannkaret til høyet er helt våt! bruker utrolig mye flis på dette! Noen som har noen råd????

Martine & Bookie ;o) Gå til toppen av siden

Buskeline

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2004 :  22:40:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBuskeline  Send %s1% en ICQ meldingBuskeline  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBuskeline  Svar med kopi av melding
En renslig og en halvrenslig.

Hemsa er utrolig renslig, driter og tisser på samme sted hver gang, all møkka i et hjørne og tisset stort sett på samme sted. Men hun roter med høyet sitt *sukk* og leker seg med vannkaret. Gir henne høy kun i nett og det hjelper noe. Når det gjelder vannsølet nytter det ikke å ta ut all den flisa som blir våt der men, jeg passer alltid på å lufte den, møkker somregel om formiddagen når jeg setter ut hestene så det får tørke hele dagen. Tar selvsagt ut all tissevåt flis da :)

Fleksi er noe mer grisete med møkk, og hun legger seg oppi det noen ganger, selvsagt på sin hvite side :( Derimot søler hun ikke med vann og for all del aldri med høy eller annen mat, hun er et matvrak som støvsuger boksen sin etter dem minste høyflis, ser egentlig ganske morsom ut når hun holder på.

Hvordan få Fleksi mer renslig? Aner ikke, jeg har forsøkt de fleste råd, nå brukes hun ikke hver dag lengre, hun er 17 år, men i fin form. De går begge ute rundt 8 timer hver dag, og de har "leketøy" i boksene sine....ikke leketøy som dyttes rundt på gulv, men flasker med pellets og pinner som henger som rangler mot sprinklene. Fleksi bryr seg bare om det med mat i og Hemsa syns det er moro med det samme det er nytt, etterpå er det vannet som er mest moro å leke med....er bare sånn disse to damene mine er tror jeg.

Til martinius, hva med å gi høyet litt nærmere vannet? Men det er kanskje ikke så lurt, det er jo ikke helt meningen at de skal svelge ned maten med vann heller :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.