hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane Folkehøgskule

MERK: Du må være registrert for å kunne sende et svar.
For å registrere, klikk her . Registrering er gratis!

Skjermstørrelse:
Brukernavn:
Passord:
Format modus:
Format: FetKursivUnderstreketGjennomstrek VenstrejustérSentrertHøyrejustér Horisontal linje Sett inn linkSett inn e-postSett inn bilde Sett inn kodeSett inn sitatSett inn liste
   
Melding:

* HTML er AV
* Forumkode er PÅ
Smileys
smil [:)] stort smil [:D] cool [8D] rødme [:I]
tunge [:P] ond [):] blink [;)] klovn [:o)]
sort øye [B)] åtter [8] rynke [:(] sjenert [8)]
sjokkert [:0] sur [:(!] død [xx(] søvnig [|)]
kyss [:X] godkjent [^] mislike [V] spørsmål [?]

  Kryss av her for å inkludere signatur fra din profil.
    

E M N E      H I S T O R I K K
Lucinda: Postet - 18/11/2004 : 23:58:05
Eg gjekk på Fjordane Folkehøgskule på Nordfjordeid i 1999-2000.

Treffer ofte på folk på vip sidene som også har gått på Fjordane. Det er mange trur eg.

Eg trivdast veldig godt på folkehøgskulen og vil anbefale skulen på det varmaste.

Sjølv rei eg dressurtimane for Silvia van Hesik Førde , sprang for Geir Kalland, køyring for Vibeke Nicolaisen og hadde Ove Natland som paviljonglærar. Budde på paviljong 4.

Hadde med meg to fjordinger, Linndi Nordgard og Mykla Stine, som eg brukte i undervisningstimane.

Har du vore på Fjordane som elev, skriv og fortell da vel.

Sjå heimesida til Fjordane her: www.fjordane.fhs.no
15   S E N E S T E      S V A R    (Siste først)
lienka Postet - 15/01/2005 : 16:53:43
Kopi av melding:
Tenker å ta med meg min egen hest, og vil gjerne høre hvordan det er. Det er visst bare 20 bokser på hestesenteret, får man leid boks til sin hest eller må man nøye seg med et av de 30 spiltauene??
Vil helst ikke ha hesten min på spiltau....

Hvordan er stalleien? Får man bruke mye spon, osv? Hva med foret? Er det andre staller i nærheten av skolen?


No e stalleiga på 3150 kr for hest, og litt mindre for ponni (2950 kr, trur eg). Det inkluderer grovfor og kraftfor, i tillegg til foring og møkking (som går på omgang blant folkehøgskuleelevane). Privathestane får bokser, og eg trur ikkje det e noken begrensninga på bruk av spon. I tillegg får du "hallkort", som gjer at du kan ri gratis i ridehallen når den ikkje blir brukt til undervisning. Hallkorta kosta vanligvis 375 kr/mnd.

I tillegg har Ivar Os som nevnt tidligare stall mellom skulen og senteret. Der e det og boksa, og stalleiga e på 2500 kr, inkludert grovfor, kraftfor og spon. Ivar tar morgenforing, og kveldsforinga går på omgang blant dei som har stallplass i stallen. Fordelen med Ivar e vel at det e større boksa der, og alle hestane har "egen" paddock så eigarane kan sjøl bestemme kor lenge hestane deira skal vere ute. På senteret får man tildelt 2-3 tima per dag..
Lucinda: Postet - 29/12/2004 : 10:47:55
Det året eg gjekk der var det berre ein gutt som gjekk hestelinja.

lhn Postet - 29/12/2004 : 04:06:10
For de som ikke har sett hjemmesidene til Skolen... www.fjordane.fhs.no
lhn Postet - 29/12/2004 : 03:59:08
Det hadde jo vært kult om det var flere gutter enn meg da...ihvertfall en til....Men jeg har gått i rene gutteklasser i tre år på videregående, så det plager meg ikke akkurat å være i mindretall da....
Mona_Wendy Postet - 25/12/2004 : 10:53:29
noen som har peiling på om det pleier å være gutter som søker?

*håper jeg kommer inn*
lhn Postet - 21/12/2004 : 20:11:22
Arti å se at det er så mangen som har gått på Fjordane, eller vil gå der. Jeg har og en vill ide om å søke der for 05/06
Tussi79 Postet - 21/12/2004 : 19:26:27
Mat på Fjordane: Frokost kl 8, smøre matpakke til lunsj. Middag kl 4 og kvelds kl 8. Ellers må man lage seg egen mat på paviljongen:)

Line (FFHS 98/99)
Lucinda: Postet - 04/12/2004 : 13:17:42
Sjølvsagt bør man legge med det man har av praksis osv., men eg ville berre berolige dei som bekymret seg slik. Det er ingen nødvendighet. Sjølvsagt går veldig mange på Fjordane for å lære meir om hest og for å videreutvikle seg som rytter, men dette gjelder ikkje for alle.
Mona_Wendy Postet - 04/12/2004 : 12:39:00
de fleste vil vel gå på fjordane for å lære mer om hest og ridning...jeg legger med den erfaringen jeg har fra stallarbeid og diverse uansett, det kan ikke skade...
Chevaleresse Postet - 03/12/2004 : 15:58:29
Jeg gikk på Fjordane i 97/98 (hmmm begynner å bli en stund siden...) Anbefaler det på det varmeste. Veste året i mitt liv jeg hadde ikke med egen hest, men hadde en "fast " hest som jeg red alle timene ( prøvde litt andre hester innimellom), og som jeg red på tur i helgene. Jeg stelte den også en del ellers, og hadde i tillegg en privathest på fôr. Når jeg søkte hadde jeg ingen dokumentert arbeidserfaring med hest, men skrev litt om hvilke erfaringer jeg hadde. I tillegg skrev jeg litt om hvorfor jeg ville gå på Fjordane. Skrev også opp alle sommerjobbene jeg hadde hatt, og hadde med noen attester fra bl.a dirigenten i korpset mitt (ikke relevant, men han kunne attestere at jeg var en engasjert person bl.a)

Lykke til i allefall, tror ikke dere vil angre om dere drar dit nei!

Mvh Torill
Micki Postet - 03/12/2004 : 09:22:22
Det var da bra! For jeg har virkelig lyst til å gå på Fjordane og lære masse om hest og meg selv :)
Tusen takk for svar!
Lucinda: Postet - 02/12/2004 : 23:13:55
Trur ikkje dere skal bekymre dere så mykje om praksis. Det viktigaste er faktisk korfor dere ønsker å gå på folkehøgskule, målet deres med det. Det er ikkje berre dei beste, eller dei med mest praksis som kjem inn på skulen. Det blir litt av kvart. Heilt ned til dei som kanskje knapt har sett ein hest. 1 års hest bruker å ha ca 50 elever. Og så er det vel 10 elever som får gå 2.års hest.
Eva V Postet - 02/12/2004 : 15:17:47
Kopi av melding:
Lurer litt på det i forbindelse med OD og arbeidsuker på grunnskolen. Hadde ikke tenkt på å ha praksis i noen stall før jeg søker til Fjordane, tidligere, men etter det Weingi skrev har jeg blitt litt nervøs for å ikke ha det på søknaden! :)

Meg og! Har bare ubetalt eller "svart" arbeid(helgeforing og skolehestansvar) :P
Micki Postet - 02/12/2004 : 14:41:56
Hei!
Lurer på en liten ting:
Når det gjelder praksis som man kan sette på søknadsskjemaet, er det bare "ordentlige" jobber som teller, som f.eks. ansatt stalljente/ridelærerassistent/osv, dvs jobber etter eller under videregående opplæring?
Lurer litt på det i forbindelse med OD og arbeidsuker på grunnskolen. Hadde ikke tenkt på å ha praksis i noen stall før jeg søker til Fjordane, tidligere, men etter det Weingi skrev har jeg blitt litt nervøs for å ikke ha det på søknaden! :)

Mona_Wendy Postet - 30/11/2004 : 11:39:48
ikke la kjæreste komme i veien for å søke...det er jo en helt unik mulighet til å gjøre noe gøy et år, samtidig som det er en fantastisk mulighet til å treffe nye folk....


 Image Forum 2001 This page was generated in 0,14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.