hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Utdanning med hest i utlandet?

MERK: Du må være registrert for å kunne sende et svar.
For å registrere, klikk her . Registrering er gratis!

Skjermstørrelse:
Brukernavn:
Passord:
Format modus:
Format: FetKursivUnderstreketGjennomstrek VenstrejustérSentrertHøyrejustér Horisontal linje Sett inn linkSett inn e-postSett inn bilde Sett inn kodeSett inn sitatSett inn liste
   
Melding:

* HTML er AV
* Forumkode er PÅ
Smileys
smil [:)] stort smil [:D] cool [8D] rødme [:I]
tunge [:P] ond [):] blink [;)] klovn [:o)]
sort øye [B)] åtter [8] rynke [:(] sjenert [8)]
sjokkert [:0] sur [:(!] død [xx(] søvnig [|)]
kyss [:X] godkjent [^] mislike [V] spørsmål [?]

  Kryss av her for å inkludere signatur fra din profil.
    

E M N E      H I S T O R I K K
Eva V Postet - 06/05/2004 : 10:56:46
Jeg har veldig lyst til å dra til utlandet og studere og tenkte at det hadde jo vært kjekt å kunne studert hest/riding. Har noen erfarning med ridelærerutdannelse eller lignende i utlandet og da gjerne Storbritanni or Irland spesielt? Please tell :)
9   S E N E S T E      S V A R    (Siste først)
asvind Postet - 29/05/2004 : 19:06:27
Ja som working pupil jobber du i stall og faar trening mot BHS eksamnene, baade teori og ridedel. Saa dermed faar du masse erfaring samtedig som du faar kvalifikasjoner og begynnelsen paa ridelarer utdannelsen.
Eva V Postet - 26/05/2004 : 19:54:11
Tusen takk for hjelpen asvind, spoff og renegate :) Det var veldig nyttig, og takk for link til yardandgroom.co.uk, det hørtes veldig spennende ut, også det med BHS. Lite spørsmål bare, begrepet Working Pupil vil si jobbe i stall mot BHS undervisning?
asvind Postet - 24/05/2004 : 13:51:47
Her er en link til en side der du kan finne hestejobber i hele verden, men mesteparten er i England og Irland. Du kan ogsaa selv registrer deg der som jobbsoekende. Siden kan jo ogsaa gi litt innblikk i loennsnivaa, arbeidsoppgaver etc.
http://www.yardandgroom.com/jobs/

Det ble for noen aar siden innfoert minsteloenn i England. Paa en maate var dette litt synd for heste-naringen. Endel bra staller med working pupils maatte legge ned virksomheten fordi de ikke hadde raad til aa betale lonnen. De som var working pupils ble jo utdannet mot ridelarer eksamnene, og fikk som regel gratis kost, logi og litt lommepenger.

Mulighetene for aa jobbe som working pupils mot redelarer utdannelsen er naa blitt mindre. Men det finnes fortsatt mange muligheter.

spoff Postet - 24/05/2004 : 11:15:48
Kopi av melding:

Det jeg kan anbefale deg er å kontakte annonseavdelingen i "ridehesten" e.l
De får stadig inn ønsker fra ryttere utenlands som ønsker hestepassere, men husk å vær kresen!
Lykke til!

Opprinnelig postet av Renegate


Hva slags tips har du å gi her? Hvilke krav bør man sette, i forhold til hva man kan vente å få? Er noen staller mer å anbefale enn andre? Altså salgsstaller, rideskoler, privatstaller osv. Hva kan man kreve av lønn/fordeler? Hva med arbeidstid? Hva pleier arbeidsgiver å vente seg?
Horton & Renate Postet - 24/05/2004 : 11:04:08
Kopi av melding:
Kopi av melding:
For de som har lyst til å "studere hest" i utlandet vil jeg anbefale å jobbe i en professjonell stall en kortere eller lengre periode.
Dette er en utrolig lærerik opplevelse hvis du er heldig å komme til den rette stallen.
Har selv jobbet to år i en konkurransestall i England, noe jeg lærte utrolig mye av. Men tror det er viktig å ha en detaljert kontrakt slik at en faktisk lærer noe og ikke bare møkker. Miljøet for hest er utrolig mye større i feks. England, og det er lett å få jobber, men vær kresen.

Opprinnelig postet av Renegate


Har du erfaringer med å jobbe utenlands/i England? Er fortiden ute etter nettopp dette. Tenker først og fremst på England. Har ikke tenkt til å ta en utdannelse innen hest. Men bare reise for å bli bedre i engelsk, og for å oppleve og lære masse om hester og ridning.

Kom gjerne med tips.

Jeg har en gammel tråd gående i dette forumet, så ta gjerne den opp igjen:
"Hestejobb i engelsktalende land"

Opprinnelig postet av spoff






Det jeg kan anbefale deg er å kontakte annonseavdelingen i "ridehesten" e.l
De får stadig inn ønsker fra ryttere utenlands som ønsker hestepassere, men husk å vær kresen!
Lykke til!
asvind Postet - 19/05/2004 : 11:54:14
Dersom du skal jobbe i England boer du forsikre deg om at du kommer til et sted som working pupil med det maal og bli utdannet til aa ta BHS eksamner mens du jobber. Paa den maaten vil du faa mye ut av jobbingen samtidig som du faar papirer. Og du vil hele tiden jobbe mot et maal. Noen arbeidsgivere betaler eksamnene for deg men hos andre blir det forventet at du maa dekke dette selv.

Ellers er det jo mulighet til aa studere hest paa college i England.
spoff Postet - 19/05/2004 : 10:34:46
Kopi av melding:
For de som har lyst til å "studere hest" i utlandet vil jeg anbefale å jobbe i en professjonell stall en kortere eller lengre periode.
Dette er en utrolig lærerik opplevelse hvis du er heldig å komme til den rette stallen.
Har selv jobbet to år i en konkurransestall i England, noe jeg lærte utrolig mye av. Men tror det er viktig å ha en detaljert kontrakt slik at en faktisk lærer noe og ikke bare møkker. Miljøet for hest er utrolig mye større i feks. England, og det er lett å få jobber, men vær kresen.

Opprinnelig postet av Renegate


Har du erfaringer med å jobbe utenlands/i England? Er fortiden ute etter nettopp dette. Tenker først og fremst på England. Har ikke tenkt til å ta en utdannelse innen hest. Men bare reise for å bli bedre i engelsk, og for å oppleve og lære masse om hester og ridning.

Kom gjerne med tips.

Jeg har en gammel tråd gående i dette forumet, så ta gjerne den opp igjen:
"Hestejobb i engelsktalende land"
Horton & Renate Postet - 19/05/2004 : 09:54:38
For de som har lyst til å "studere hest" i utlandet vil jeg anbefale å jobbe i en professjonell stall en kortere eller lengre periode.
Dette er en utrolig lærerik opplevelse hvis du er heldig å komme til den rette stallen.
Har selv jobbet to år i en konkurransestall i England, noe jeg lærte utrolig mye av. Men tror det er viktig å ha en detaljert kontrakt slik at en faktisk lærer noe og ikke bare møkker. Miljøet for hest er utrolig mye større i feks. England, og det er lett å få jobber, men vær kresen.

Lykke til!!
asvind Postet - 06/05/2004 : 20:01:03
Dersom du vil ta ridelarer utdannelse i England er den beste maaten og jobbe som working pupil paa en rideskole, og trene til eksamnene.

 Image Forum 2001 This page was generated in 0,11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.