hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ADVARSEL MOT Å SENDE PAKKER PÅ POSTOPPKRAV!

MERK: Du må være registrert for å kunne sende et svar.
For å registrere, klikk her . Registrering er gratis!

Skjermstørrelse:
Brukernavn:
Passord:
Format modus:
Format: FetKursivUnderstreketGjennomstrek VenstrejustérSentrertHøyrejustér Horisontal linje Sett inn linkSett inn e-postSett inn bilde Sett inn kodeSett inn sitatSett inn liste
   
Melding:

* HTML er AV
* Forumkode er PÅ
Smileys
smil [:)] stort smil [:D] cool [8D] rødme [:I]
tunge [:P] ond [):] blink [;)] klovn [:o)]
sort øye [B)] åtter [8] rynke [:(] sjenert [8)]
sjokkert [:0] sur [:(!] død [xx(] søvnig [|)]
kyss [:X] godkjent [^] mislike [V] spørsmål [?]

  Kryss av her for å inkludere signatur fra din profil.
    

E M N E      H I S T O R I K K
pre-arab Postet - 28/02/2005 : 13:44:50
Nå har jeg kommet opp i den kjedelige situasjonen at ei jente har bestilt en sal hos meg som jeg sendte i postoppkrav, denne har hun da ikke løst ut Dette er svært unødvendig og UTROLIG irriterende for selger, ikke bare koster det en formue i porto (160 kr * 2), men det forhindrer jo også meg i å selge salen videre (da det tar næremere 2 uker før den kommer i retur)

Har forsøkt å kontakte jenta både per SMS og å ringe, uten respons, slike personer skulle det faktisk ha funnet en svarteliste over på slike kjøp/slag sider!

Er det noen som har opplevd det samme, og hva gjorde dere i såfall? Er det noen måter å få krevd inn pengene for portoen?

Jeg blir rimelig f...... på slike folk ...og ber alle som avtaler kjøp om å tenke seg et par ganger om før de bestiller - om de virkelig har råd til å løse ut pakken! Det koster faktisk en del penger å sende pakker som ikke løses ut!!!

Jeg har nå ihvertfall lært! Jeg kommer aldri til å sende en pakke i oppkrav, uten at portoen er satt inn på kontoen min først
11   S E N E S T E      S V A R    (Siste først)
pre-arab Postet - 18/03/2005 : 15:06:57
I dag fikk jeg salen i retur + en regning på 166 kr - med andre ord så har jeg tapt sure 322 kr på denne "hestehandelen"

Så nå er jeg så gretten på denne uærlige jenta, at jeg vil advare andre mot å sende pakker til Lene i Grunnfarnes! Hvis hun eier det snev av samvittighet, så sender hun meg disse porto pengene...men jeg tror nok at jeg må se langt etter disse pengene
teddy Postet - 10/03/2005 : 14:11:34
Det er utrolig synd at folk oppfører seg på denne måten! Det er jo så supert for oss hestefolk å kunne kjøpe/selge via internett. Selge det vi ikke trenger, og kjøpe det vi trenger for en billig penge! Synd at noen da "ødelegger" dette... Heldigvis har jeg ikke opplevd noe trasig med dette selv, men vet om flere som har det... Ønsker alle lykke til med både kjøp og salg i tiden som kommer!
Kajsa Postet - 10/03/2005 : 02:16:04
Har opplevd det samme jeg óg, med en sal som aldri ble hentet ut. Jeg sendte faktura pålydende porto og oppkravsgebyr (begge veier) til henne jeg... Meneh...betalte hun den noen gang? Nope.
Dream Postet - 10/03/2005 : 00:03:01
Jeg sendte en pakke med noe hesteutstyr til ei jente i nord. Bare noen dager tidligere hadde hun sagt at hun skulle ha det og at jeg skulle sende det i postoppkrav. Glad og fornøyd sendte jeg pakken og en del dager etter sporte jeg opp pakken på nettet, den var kommet til postkontoret for flere dager siden, men den var ikke blitt hentet. Jeg sendte henne da en melding om at hun måtte hente den, men da kunne hun fortelle meg at hun var i Danmark og skulle være der en god stund til og ikke hadde mulighet til å hente den. Pakken har nå kommet tilbake og jeg får ikke tak i henne! *arg* Dette er veldig irriterende!

Mvh. Therese
Liwi Postet - 28/02/2005 : 19:10:08
Det minste hun kunne ha gjort var å si beklager, men jeg har ikke penger allikevel - samt tilby seg å betale omkostninger i forbindelse med forsendelsen.

Jeg er godtroende som få, og betalte faktisk inn hele kjøpesummen for salen min før jeg hadde fått den. Salen kjøpte jeg av en privatperson i Sverige, og kontakten vi hadde var kun via mail. Kanskje ikke det lureste jeg har gjort, men salen fikk jeg i Falsterbo noen uker senere. Så inntil videre håper og tror jeg de fleste er seriøse. Har heldigvis ingen dårlige erfaringer, men er allikevel litt skeptisk til kjøp/ salg med privatpersoner man ikke kjenner.

Har desverre ingen god løsning å komme med, og sannsynligvis må du regne pengene som tapt. Krev håndpenger neste gang, går ikke kjøper med på noe forskuddsbetaling så får de heller finne seg en annen.
pre-arab Postet - 28/02/2005 : 15:30:02
Ja, jeg er nå hoppende glad for at jeg ikke sendte salen for prøving uten oppkrav eller forskuddsbetaling - hun forsøkte seg jo faktisk på det først
Selv om dette er en "bagatell sak" så må det jo kunne gå an å kreve inn pengene på et vis, hvis en har bevis på bestillingen! I min sak har jeg jo tekstmelding fra vedkommende hvor det står at hun vil ha salen i oppkrav! De som driver "butikk" til vanlig, sender jo porto utgifter til inkasso hvis pakkene ikke blir hentet!
Det er ikke det at jeg går konkurs pga av dette, men det er så inn i .... irriterende, og for meg en prinsippsak Det bør jo absolutt bli statuert noen eksempler, slik at folk ikke tror at det er bare å bestille!
pre-arab Postet - 28/02/2005 : 15:18:48
Ja lurer på om folk ikke eier skamvett i det hele tatt Jeg vil nå si at slike ting er rent tyveri! Jeg fatter ikke at noen kan være så uærlige

...men det beviser nå ihvertfall at en ikke kan stole på folk!

Jeg sier nå bare JA til en svarteliste over slike folk (men det er vel kansje ikke lov til å gå ut med slike opplysninger).
Anette&Ali&Aurello Postet - 28/02/2005 : 15:16:05
Tenk om man kunne vite på forhånd om folk var useriøse, både selger og kjøper...*sukk*

Hvis du har betalt på forskudd og ikke fått varene, er det en mulighet å anmelde det da. Sannsynligvis blir saken henlagt, men det kan også hende det blir sak - og da får du pengene dine etter en lang stund (dvs når han/hun som har lurt deg finner ut at han/hun burde betale regningene sine), fra statens innkrevingssentral.

Har heldigvis ikke opplevd noe sånn, men har hørt om mange som har tapt penger - både selger og kjøper :(
Natalie_S Postet - 28/02/2005 : 15:12:46
Har også opplevd at ikke utstyret ble hentet, og jeg fikk det i retur med dobbel porto. Sender ikke utstyr i oppkrav lenger, kun mot forhåndsbetaling. Lager kontrakt dersom det er dyrt utstyr (som sal):)
Cowgirlchris Postet - 28/02/2005 : 14:30:12
Samme opplevde jeg med en voksen dame... Den digre esken ble ikke hentet ut selv om jeg sendte melding om at den lå på posten osv. Hun skulle hente den dagen etter, svarte hun.. Liksom.. Salen kom i retur uavhentet, og det kostet meg 176.- x 2 + 56.- i oppkravsavgift å stole på henne.
Heretter sender jeg helst mot forhåndsbetaling, eller ihvertfall mot forhåndsbetalt porto...

Hilsen Line.
Roxira Postet - 28/02/2005 : 13:53:03
Har hørt andre veien og, folk som har betalt for ting og ikke fått ting!!! Så det er en stor risk begge veier å selge utstyr over postordre!! Jeg kjøpte en brukt sal, og dette gikk heldigvis riktige veien!! Begge parter veldig fornøyde!!

 Image Forum 2001 This page was generated in 0,12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.